2006年01月23日
ダイレクトダメージ上限の不具合

ダイレクトダメージ上限設定の不具合に関する情報です。

2005年12月30日
ダイレクトダメージ上限の不具合
2006年01月05日
クリティカルヒット上限の不具合修正について
クリティカルヒット上限の不具合修正について#2
クリティカルヒット上限の不具合修正について#3
2006年01月11日
クリティカルヒット上限の不具合修正時期
2006年01月14日
クリティカルヒット上限の修正検証
2006年01月23日
修正パブリッシュ後の不具合報告

2006年1月23日 修正パブリッシュ後の不具合報告

意見)
私の弓師では修正パブリッシュ以後、ダイレクトダメージの上限である35を越える事はできないね。

Wilki_EA)
今回の修正パブリッシュをテストセンター及びオリジンへ導入した時点では上限設定が適切に動作しているとの認識だったのだが、全シャードへ適用して以後今現在に至って上限を突破し得るという苦情を見掛けるようになっている。しかしながら、実際に上限を突破し得る手段に関する説明は一切寄せられていないね。

さて、実際に上限を突破し得る手段があるのかもしれないが、私に寄せられている報告で皆さんが指摘するダメージ値は上限設定不具合の修正が行われた修正パブリッシュ以前の報告に比べて遙かに少ない値だ。何らかの無関係な要因が重なる事で生じた可能性もあるし、或いはダイレクトダメージ以外で与えたダメージなのかもしれない。例えば「the quiver of the elements」の備えるカオスダメージで与え得たダメージと混同しているような事は考えられないだろうか。

My archer cannot go over 35, ive tried everything.


That seems to have been the consensus after the publish being on the TC and Origin. Now that it's world wide, I'm seeing these complaints, but no information that explains how it is being done.

Now it could be possible there is some method to bypass the cap, however I've noticed that the damage numbers being reported seem quite a bit lower than what was being reported when the cap wasn't implemented correctly. That could be coincidence, or could it mean that players are getting hit with non-direct damage for these amounts? Maybe the quiver of the elements doing chaos damage against a lower resist?

Wilki_EA
UO Online Community Rep
01/22/06 01:23 AM

2006年1月14日 クリティカルヒット上限の修正検証

週末休暇3日間(米国では月曜がマーティンルーサーキング・ジュニア記念日)を利用し公開検証ができるように「TC9 PvP Test」シャードへダメージ上限設定の修正を追加しました。

米国時間1月17日(火)に一般シャードへのパブリッシュ導入日程を含め、この修正の検証に関してもご報告する予定です。

We have added the Damage Cap fix to TC9 PVP Test for additional public testing over the three day weekend (MLK Jr. Day is Monday in the US).

We will post an update on the testing of this fix as well as a potential production shard publish schedule on Tuesday, January 17th.

2006年1月11日 クリティカルヒット上限の不具合修正時期

質問)
クリティカルヒット上限の不具合修正はパブリッシュ39を待たずして導入されるのだろうか?

Wilki_EA)
私は知らないね。先週この件で投稿した際も知らなかったし、今現在も知らない。決して気難しい配慮からの回答ではなく、真っ正直に答えているが故だ。

このような状況は私にとって歯痒いね。回答しなければ無視していると謗られ、回答するにしても知らないとしか答えようがないんだ。したがって、指摘にあったように私も黙すことになるやもしれない。

クリティカルヒット上限の不具合がいつ修正されるかに関する新情報が入り次第、皆さんへお伝えする事は約束しよう。

Will the fix be published befor pub 39?


I don't know.

I didn't know when I posted about it last week, and I don't know today. I'm honestly not trying to be difficult, but that's the honest to God answer right now.

I'm in a bit of a no win situation at the moment, as if I say nothing, I'm ignoring you, but if I tell you I don't know, then I might as well not have posted (according to one of the posts above).

I promise that as soon as I have more information about when the fix will go in, I will let you know.

Wilki_EA
UO Online Community Rep
01/10/06 07:20 PM

2006年1月5日 クリティカルヒット上限の不具合修正について#3

質問)
クリティカルヒット上限の不具合修正が実際にパブリッシュされるのはいつ頃となるのだろうか。或いは既に反映されているのだろうか。

Wilki_EA)
不具合修正はまず検証してみなければならないね。この修正は対モンスター戦と対人戦とを問わず戦闘コードの中核に変更を加えねばならないものだったから、検証せねばならないシステムは多岐に渡るんだ。それには膨大な時間を費やさねばならぬだろう。

検証が済み次第(尤も今現在はまだその段階に至ってはいないのだが)、最新バージョンを全てのシャードへ適用させねばならないね。適用には数時間を要すし、その間は個々のシャードへのサービスを中断しパブリッシュしていかねばならない。変更の規模に関わらずパブリッシュの過程は同様であり、小規模の修正であっても大規模パブリッシュに匹敵する時間を要するのだ。

総括すると、パブリッシュは大きな空白時間を生んでしまうのであり、プレイヤーの皆さんがただ椅子に座るのみとなってしまう事を意味するのだから我々は避けたいのだ。皆さんが取り組んでいる事を中断させてしまう結果にも目を向けざるを得ない。

随分と立派な言い分に聞こえるかもしれないが、実際我々は依然として検証に手を付ける事ができずにいるのであり、すぐさま修正をパブリッシュするといった事もできないわけだ。ゲーム全体に関わる中核への変更故に検証もせずにパブリッシュしようなんて考えを良しとは思わないね。

How long would it actually take to publish the fix. assuming its already done.


First it has to be tested. Since it's a change to the core combat code, which pretty much touches anything relating to combat, PvM and PvP, there are a lot of systems to be tested. That takes quite a bit of time.

Once that is done (and we're not at that point yet) then we have to push out the new build to all shards, which takes hours to do, and then we have to take the service down and publish each shard. Regardless of the size of the change, the process is same, so making one small fix takes as much time as a major publish.

All of that is assuming this is happening in a vaccum, and everyone is sitting around with nothing else to do, which is not the case. So we have to consider the consequences of taking that many people off of what they're already doing.

So while it may make for a cute sig, the fact is that we couldn't push a fix out right this second under any circumstance, simply because it's not done being tested. With a change to something this core to the entire game, rushing it out the door untested is not that great of an idea.

Wilki_EA
UO Online Community Rep
01/04/06 11:04 AM

2006年1月5日 クリティカルヒット上限の不具合修正について#2

意見)
正確にはWilkiは開発陣の一員ではないよ。

Wilki_EA)
確かに私は開発陣ではないだろうね。しかしながら、私はコード上の問題点を見つけ、MrTactへ指摘する事が出来たよ。そしてMrTactは私の方を振り返った後15分程でその修正を終えていた。

意見)
更に矢筒を介さぬ問題は確かにあるのだが、矢筒を装備しているとダメージ超過を再現できぬという事実もある。しかしながら、矢筒を外せば容易く70以上ものダメージ量を与え得るようになるのだ。

Wilki_EA)
当初は矢筒を装備する事で上限設定を突破し得るのだと思い違いをしていたが、矢筒装備を条件にダメージ上限が適用されるのであり、それは意図された通りに動作していたんだ。

しかしながら、私には実際にパブリッシュが公開されるのがいつ頃になるかは判らない。

To be fair...Wilki is not a developer.


Maybe not, but I was able to find the problem in the code and show MrTact, who turned around and fixed it in 15 minutes.


To be more fair, while there may be a problem that does not include the quiver, the FACT is that WITH a quiver, you cannot replicate the damage...but take it off and you INSTANTLY can do 70+ damage criticals.


I was mistaken earlier, as I thought the claim was that it could be bypassed by wearing a quiver. Wearing a quiver triggers the conditional statement that then leads to the application of the damage cap, which is why it works as intended with a quiver.

However, I'm not sure when we'll be able to publish this live.

Wilki_EA
UO Online Community Rep
01/04/06 12:55 AM

2006年1月5日 クリティカルヒット上限の不具合修正について

意見)
クリティカルヒット上限設定の不具合は最早修正されないだろう。

Wilki_EA)
既に修正済みだよ。今日が仕事始めだったのだが、昼下がりには修正されていたはずだ。

意見)
クリティカルヒット上限を最低でも120、最大では125まで引き上げようとしているとの話を耳にしたぞ。

Wilki_EA)
どうか嬉々として噂を広めるような真似はしないで欲しい。事実無根の噂であっても繰り返し話題に上れば真実と受け取られかねないからね。

it wont be fixed.


It already has been. Today was our first day back from the holiday, and it was fixed by mid-afternoon.


I hear they are going to make crit caps be 120 min damage and 125 max damage.


Please don't make up rumors in an attempt to be funny, as they can be repeated and taken as fact on down the line.

Wilki_EA
UO Online Community Rep
01/04/06 12:51 AM

2005年12月30日 ダイレクトダメージ上限の不具合

意見)
開発陣は「修正した」と投稿しているにもかかわらず、ダイレクトダメージ上限は適切に35と設定できていなかった点を私は批難している。検証中にも適切に動作していないとの報告があがっていたしオリジン導入時にも適切に動作していないとの報告があがっていたにもかかわらず、対処を怠ったのだ。

Wilki_EA)
ダイレクトダメージ設定に不備があったのなら或いは私の責任やもしれないね。私はダイレクトダメージ上限設定を突破し得る再現方法を提供してくれる報告を見つけられなかったんだ。我々は名誉の徳を利用した手段に関しては把握できたのだが、パブリッシュ38では対処する事ができなかった。もしダイレクトダメージへの対処法の別案があるのであればhttp://www.uo.com/mailBug.htmlで提案して欲しい。

年末年始の休暇を終え次第、Andoがこの件に取り組む事をお約束しよう。

さて、私個人が未だ把握できていない事柄に関して皆さんはお気づきの点があるやもしれない。私は今現在、日頃利用しているツールが扱えない状況下にあるのも一因だ。パブリッシュ38ではEA社の休業期間にかかってしまうという避け得ない導入期限があった為、延期することができなかった。したがって、我々が問題点の修正をおざなりにしたというわけではないのだ。我々自身は絶えず留意しているのだ。休暇を終えるといよいよ対人戦に焦点を当てた取り組みに入ることとなる。仕事始めの日にはまずどのように実施していくかという本格的な取りまとめ作業を会議を通して行うことになるだろう。当初は休暇前に行う予定だったのだが、インフルエンザの流行に伴い実現できずに終わってしまったんだ。

弁明ではないが説明しておこう。対人戦及び戦闘関連全般は本来改善されていて然るべき案件だ。諸君らも、私自身も、そして我々全員がそのことを承知している。これは例外なく我々ライブチームの重要案件なのだ。

In that post, I take the developers to task because of their inability to properly cap direct damage at 35 as they said they HAD DONE. Even though it was reported in testing that they had not. Even though it was reported when published to Origins that they had not.


Perhaps this is a failure on my part, as I did not see any reports that offered reproducable steps that allowed someone to bypass the direct damage cap. Now, we knew about honor, but that was specifically not addressed in Publish 38. If there are other ways to do this, please send those steps to http://www.uo.com/mailBug.html

I assure you that as soon as we return from the holidays, Ando will be all over that.

Now it may be that we're already aware of a problem that I'm not personally aware of - I don't have access to my usual tools as I am at home until next week. I do know that Publish 38 had a hard deadline, and couldn't be slipped due to the holidays. That doesn't mean we don't care about fixing the problem, because we more certainly do. PvP is THE focus after we come back. The first meeting on the first day back is to solidify exactly how we're going to do that.That was to happen before the holidays, but we had a round of flu going around, and then we ran into the holiday break.

Not an excuse, mind you, but rather an explanation. PvP and combat in general needs addressed yesterday. You know it, I know it, we know it. It is the main focus of the live team, bar none.

Wilki_EA
UO Online Community Rep
12/29/05 10:36 AM

投稿者 Siel Dragon : 2006年01月23日 22:24
コメント
コメントする









名前、アドレスを登録しますか?