2006年06月29日
第110回 UO House of Commons

第110回 Ultima Online House of Commons とは,日本時間2006年6月29日に開催された開発陣とプレイヤーとのチャット上での質疑応答。議題は「パンクバスター」。

2006年06月25日
第110回UO House of Commonsの開催告知
2006年06月27日
議題を「パンクバスター」に変更
2006年06月29日
第110回UO House of Commons

2006年6月29日 第110回 UO House of Commons

Calelena
ウルティマ オンライン開発陣と共にお送りする第110回 UO House of Commons へようこそ。今回の議題は「パンクバスター」ですので,関連する質問のみに留めてください。質問は[QT]Elmまでお送り下さい。/query [ニックネーム]と打ち込むとポップアップウィンドウが表示されますので、それに打ち込んでください。私や開発陣に送られた質問は扱われないので注意してください。終了後,今回のログはhttp://uo.stratics.comでただちに公開されます。さて,お静かに。まず最初に開発陣の方々から簡単なお言葉をいただいた上で質疑応答を開始しましょう。

Draconi
私はDraconi,ウルティマ オンラインのデザイナーを務めている。年齢は24歳,性別は男,そして独身だ。趣味は公園の散歩,読書,ピアノ演奏,そしてウルティマ オンラインだ。好きな色は青,好きな食べ物はラーメンだ。

*DraconiはWilkiに叩かれた*

Draconi
今宵,諸君とお会いできて光栄だ。

MrTact
やぁ。

Ando
ごきげんよう。私はAndo,リード品質保証テスターを務めている。

MrTact
私はMrTact,ウルティマ オンラインのリードデザイナーを務めている,諸君らも承知のようにね。ウヒヒヒヒ

purpleturtle
私は亀とともにある少女,タンクに詰めるための海老を購入しました。

Wilki
やぁ,私はWilki,ウルティマ オンラインのコミュニティーコーディネーターを務めている。諸君らにお会いできて光栄だ。

MostlyHarmless
私はMostlyHarmless,ウルティマ オンラインのソフトウェアエンジニアを務めている。

[PBSTAFF]Micah
諸君,ごきげんよう。私はウルティマ オンラインにおけるパンクバスター導入の開発責任者だ。パンクバスターシステムの開発会社であるEven Balanceの従業員でもある。私の主たる業務は,新しいゲームへのパンクバスター導入である。今宵は諸君らのチャットに参加することができて大変嬉しく思う。

Franklin
エレクトロニック・アーツ社及びパンクバスターチームは,スパイウェアであるとの否定的な固定観念とどのように向き合うつもりだろうか。

Wilki
パンクバスターをウルティマ オンライン上で動作させる手段については,数多くの憶測が流布している。ウルティマ オンラインプロデューサーのDarkscribeは,このような憶測に対して米国公式サイト上で回答している。また,UOForumsはパンクバスターの創設者Tony Rayによる優れた質疑応答を掲載している。こちらで閲覧することができる。我々は数か月に渡りウルティマ オンラインコミュニティーと意見交換を続けている。したがって,諸君の意見を投稿してほしい。

DJSpyderBite
Siege Pelirousがパンクバスター適用除外の破片世界となることについて,何とか事実確認できないだろうか。コミュニティーが最も危機感を募らせていることは,キャラクター転送を容認されることなのだ。

MrTact
質問への回答はいいえとなるが,現時点で確約することはできない。我々は選択肢を模索しており,Siege PelirousとMugenにおけるパンクバスターの適用は検討中であると言うしかあるまい。コミュニティーを崩壊させてしまうことは,我々が検討する上で大いに考慮する懸念材料だ。Siege PelirousとMugenをパンクバスター適用除外の破片世界とすることで何の影響も及ぼさない手段はない。我々は極めて慎重に検討を進めているが,前述のように現時点で権限ある言及はできないのだ。

TheMiner
私のシステム上にはチートと認識されるプログラムが実際に存在している。ゲームプレイ中にそのプログラムを動作させなければチート行為とは識別されないという話は事実だろうか。そのようなことを読んだ記憶はあるのだが,確かな情報だろうか。

[PBSTAFF]Micah
パンクバスターシステムは,一般的にメモリー上でチートプログラムが活発に動作している場合に違反と判断するに過ぎない。チートプログラムがハードディスク内にあるがパンクバスター対応クライアントの起動中に動作させないのであれば,パンクバスターが違反と判断することはないだろう。しかし,特定のファイルや操作されたゲーム資産を探知する必要がある場合もあり,この場合には違反と判断される可能性がある。もちろん,最善の策はシステム内に不正なものを所持しないことであろう。

Desperado_SE
ウルティマ オンラインからの追放を判断するのはエレクトロニック・アーツ社だろうか,あるいはパンクバスターだろうか。

MrTact
エレクトロニック・アーツ社が行うだろう。

DJNicolasKannan
UO AssistやUO Automapといったサードパーティツールに対して,どのような影響を及ぼすだろうか。

MrTact
影響を及ぼすことはない。それらのツールは今現在でも合法と取り扱われており,パンクバスターがその利用に介入することはない。

Nails31
パンクバスターの導入でどのような影響が生じるだろうか。スクリプト利用者が膨大なゴールドを経済に流入させたことでアイテムが高騰し,通常のプレイヤーでは何も購入できぬ状況となってしまっている。

MrTact
パンクバスターの導入によってスクリプト利用者の総数を大幅に減少させることができると見越している。そうすることで,深刻な状況を生み出すチートプログラムに対して,より多くの人材と時間を振り分けることが可能となるだろう。スクリプト利用者は明らかにウルティマ オンライン上の経済に悪影響を及ぼしてきた。スクリプト利用者には我々も大いに悩まされてきたが,パンクバスターの導入が駆逐の第一歩となるだろう。

glbanksitter
パンクバスターの検証はいつ実施されるのだろうか。そして,パンクバスターは専用アプリケーションとなるのだろうか、あるいは誰でも検証できるものだろうか。

Ando
パンクバスターの内部検証は既に始まっており,近い将来にベータ検証も開始しようと考えている。ただし,現時点では検証の開始がいつになるか言及できない。開始時期については,公式サイト上で発表されるはずだ。準備が整い次第,誰もが検証に参加できるようにしたい。

TamerCat
疑問は数多くあるが,その内のひとつを挙げよう。パンクバスター適用除外の破片世界に対してキャラクター転送プログラムを可能にするつもりだろうか,あるいは出来ないようにするつもりだろうか。パンクバスター適用除外の破片世界から他シャードへの移住を考えた場合には,実際に出来るのだろうか。そして,言及できるのであれば、,どの破片世界がパンクバスター適用除外となるのだろうか。

MrTact
まず,我々はどの破片世界をパンクバスター適用除外とするか決定しなければならないだろう。その決定がキャラクター転送に関する決定にも影響を及ぼすことは明らかだ。我々の原案では,パンクバスター適用破片世界でのプレイを望まぬ場合はこれまで育ててきたキャラクターでのプレイ継続に配慮し,パンクバスター適用除外の破片世界へのキャラクター転送を許可しようというものである。だが,パンクバスター適用除外の破片世界からパンクバスター適用破片世界へのキャラクター転送が許可されるべきでないことは明らかと言えよう。ただし,Siege Pelirousを除く既存破片世界を適用除外とする場合には,正式適用前に適切な期間を設けるかもしれない。このように,この質問は安易に回答できるようなものではない。しかし,我々はベータ検証期間中にこのことを検討し,コミュニティからフィードバックを募集するつもりだ。

Nixon
何が不正行為であり,何が不正行為でないかを誰が決定するのだろうか。ここでUO Pro認定されたプログラム以外を介入対象とするとしよう。スクリプトと誤認されてしまうようなテキストファイルも介入対象となってしまうのだろうか。

Wilki
我々がパンクバスターの介入対象となるプログラムを指定するが,テキストファイルを介入対象となることはない。我々が調査するのはメモリー上でアクティブに動作するプログラムであり,テキストファイルではない。

SahraSwift
パンクバスターのサービス規約には必要とは思えない項目があり,多くの人々が快く思っていないのは当然のことだ。エレクトロニック・アーツ社はEven Balanceと交渉し,サービス規約を合理的な内容へ改めるべきだ。特にどのような状況下でどのようなスクリーンショットの撮影を許可するかという項目では,ウルティマ オンラインに適合した文面にすべきであり,スクリーンショットの公開を許可する項目については削除すべきだ。多くのプレイヤーはパンクバスターの動作には納得しているが,規約には不満を抱えている。

[PBSTAFF]Micah
ご指摘されているのはサービス規約(TOS)ではなく,エンドユーザー利用契約(EULA)であると思われる。パンクバスターの利用にあたってエンドユーザー利用契約におけるどの項目を不要と言われているかは判らないが,ここでエンドユーザー利用契約について説明しよう。本質的に,パンクバスターのエンドユーザー利用契約は,エンドユーザー全体の同意を得て不正行為を発見するという目的に沿うために明文化されたものだ。不正行為の発見という目的を達するためには,パンクバスターにコンピュータ全ての領域を検索する権限を付与させなければならない。パンクバスターにその権限がなければ,不正行為を行う者達は不正なツールを適正なプログラムに偽装させれば済むだけである。それではパンクバスターが役立つことはない。確かに,我々もパンクバスターのエンドユーザー利用契約は,ソフトウェアライセンスにおいて独創的なものであることは承知しており,ユーザー諸君へ充分な情報が提供できるように多大な配慮をしている。また,Even Balanceは今までにユーザー個人を特定し得る情報を外部に公開した事実はないし,今後もそのような対応をすることは決してないと明言することができる。

LadyTiger
パンクバスターによってスピードハッカーの特定は可能だろうか。

MrTact
パンクバスターによってスピードハッカーを特定することはできないが,スピードハックを行うためのサードパーティツールを発見することはできるだろう。それがスピードハックに用いているという微細な違いを判断できるのであれば,スピードハッカーを特定したと言えなくもない。

DJNicolasKannan
[PBSTAFF]Micahへ伺いたい。他のゲームにおいてパンクバスターの介入を避けるために利用されているプロセスブロッカーについて,Even Balanceでは今現在どのような対応をしているのだろうか。ウルティマ オンラインのために用意されるパンクバスターでは,修正されているのだろうか。

[PBSTAFF]Micah
貴方のいうプロセスブロッカーが何を指すのか正確にはわからないが,パンクバスターによる介入を妨げる不正行為については,その幾つかを修正するつもりだ。パンクバスターはクライアント・サーバー構造をとっている。すなわち,諸君らのコンピュータにおけるクライアント上で動作する構成要素とウルティマ オンラインサーバー上で動作する構成要素とがある。ウルティマ オンラインサーバー側では不正行為の発見プロセスを管理しており,時折パンクバスタークライアントに対して情報の提供を要求する。クライアントが適切な応答をしない場合には,パンクバスターは介入するのである。不正操作,妨害,破壊及び他者へのなりすましといった行為はパンクバスターによって常に介入を受ける。時折,短期間ではあるが不正行為が発覚していないように振舞うことがある。これは不正行為の発見後に監視している段階である。監視段階によって,不正行為者の末端へ介入せずに特定の不正行為を一斉介入するのだ。したがって,パンクバスターの介入を免れているように見える不正行為を発見したとしても,試そうとはしないことが重要だ。それは自らを追放させる行為だからである。代わりに,諸君は我々の調査用電子メールアドレス(research@evenbalance.com)へ不正行為の連絡を行うことができる。

eatingtacos
私はパンクバスターの使用を支持したい。しかし,パンクバスターの使用が効果的であるのか,一日あたりの利益に上限が設けられるなどの他の処置が計画されているのかといった懸念がある。

MrTact
パンクバスターの導入による効果の予想については,既に言及しているので,他のゲーム設計における問題解消について言及したい。利益の調整はパンクバスターの導入を決定する前に検討していた選択肢のひとつだ。優れた解決策であるものの,我々には次の懸念があった。

A. 作業量は膨大であり,問題解消までに長期間を要する可能性がある。

B. 実現したとしても,ウルティマ オンラインとは言えぬゲームとなる可能性がある。

もっとも,我々はスクリプト使用者を減らす努力から目を背けることはないし,適切と感じれば既存の資産を改善することを検討したい。

QueenMum
UOWeddings,Trillianといった不正行為ではないプログラムの使用は承認されるのだろうか。また,UO Proプログラムは,このようなプログラムを追加するために更新されないだろうか。

Draconi
前段の質問に回答するため,パンクバスターのプログラム対応方法を説明したい。我々は,ウルティマ オンラインを起動している最中に利用することを承認するプログラム一覧ではなく,利用を望まないプログラム一覧を提供する。したがって,UOWeddings,Trillianといったプログラムがパンクバスターの影響を受けることはない。パンクバスターによる介入は,我々が不正行為であると特定したプログラムに対して行われるだろう。

後段の質問だが,我々はUO Proプログラムを更新し,新しいプログラムを追加することについて検討しているところだ。したがって回答は,可能性はある,ということになるだろう。

LordChaos
パンクバスターはウルティマ オンラインのウィンドウ上へ実際に作用している不正なプログラムを検出するのだろうか,あるいはコンピュータ上で不正なプログラムが動作しているだけを検出するのだろうか。

[PBSTAFF]Micah
パンクバスターは,ウルティマ オンラインチームによって不正行為と判断される全てのプログラムを検出するだろう。貴方の言うウルティマ オンラインのウィンドウ上へ実際に作用している不正なプログラムと単なる不正なプログラムとの差異が私には判らないので,再度言及しておこう。そのプログラムがメモリ上で活発に動作しており,ウルティマ オンラインチームによって不正行為であると判断されれば,パンクバスターは介入する。ゲームプレイやパンクバスターの活動を妨害するプログラムを使用した場合も同様に介入する。

Trevelyan
パンクバスターは,現時点でウルティマ オンラインが動作する全てのシステムにおいてサポート対応または動作対応するのだろうか。Windows95やWindowsXP x64 Editionなどだ。

[PBSTAFF]Micah
ウルティマ オンライン用のパンクバスターは,現時点でウルティマ オンラインが動作する全てのPCプラットフォーム上でサポート対応するつもりだ。

MrTact
拡張版宝珠の守人は,Windows98 Second Edition,WindowsXP 32bit Edition及びWindows2000に対応している。我々はWindowsXP 64bit EditionやWindows Vistaに未だ対応させていない。これらのオペレーションシステムへの対応をチームへ伝えておこう。

Flutter
パンクバスターは,コンピュータ上のファイアーウォールや商用セキュリティシステムと,どのように協調動作するのだろうか。私のシステムは極めて堅牢に構築されている。

[PBSTAFF]Micah
質問をパンクバスターがコンピュータのセキュリティ設定上でどのように動作するかと読み替えた上で,貴方の懸念に対して回答したい。一般的な回答は,次のとおりである。

1. ウルティマ オンラインのサーバーへ接続し,プレイすることができているのであれば,ネットワーク及びファイアーウォールの観点から支障は生じない。

2. パンクバスタークライアントが全ての記憶領域にアクセスすることができるように,コンピュータの管理権限を有していなければならない。

STalKer-X
どのような方法でパンクバスターをクライアントと統合するのだろうか。クライアント内で制御するのだろうか,あるいはインストールを必要とする独立したプログラムだろうか。また,パンクバスターの更新は,通常のウルティマ オンラインの更新に併せて行われるのだろうか,あるいは別途に更新手続きを必要とするのだろうか。

MrTact
現時点では別個のDLLファイルとなっている。DLLファイルが存在すれば,クライアントは読み込みパンクバスターが有効となる。インストールしていないなどの理由でDLLファイルが存在しなければ,パンクバスターは有効とはならない。クライアント上でパンクバスターの切り替えが可能であることが望ましいとのフィードバックを既に受けており,我々は検討しているところだ。パンクバスターコードの更新は,パンクバスターマスターサーバーから自動的に更新される。したがって,ウルティマ オンラインのクライアント更新手続きとは別個のものだ。

Mandrake
我々の多くはサービス規約に同意することでパンクバスターにどのような介入を受けるのか憂慮している。我々のプライバシー尊重について,エレクトロニック・アーツ社はどの程度の自信を持っているのだろうか。エレクトロニック・アーツ社従業員において,実際に何名がパンクバスターを組み込んだウルティマ オンラインのソースコードをコンピュータにインストールしているのだろうか。

Draconi
まず,我々はプレイヤーのプライバシーを尊重することについて,最大限の自信を持っている。皮肉なことに,私自身はBattlefield 2をプレイしたとき以後,コンピュータ内にパンクバスターをインストールしている。

MrTact
そのとおりだ。しかし,諸君らにソースコードを利用する権利を与えることはできない。

Noxin
現在の定義において,実際の不正行為はウルティマ オンラインのプレイヤーベースが相当量の規模にのぼることを認識する可能性について,考慮しているだろうか。パンクバスターの導入を前に,不正行為の定義を見直す計画はあるだろうか。

Wilki
我々は実際にウルティマ オンラインで利用されている特定のプログラムについて,不正行為となり得る可能性を議論した。明確な不正行為であり,ウルティマ オンラインで利用することで合法と判断される余地のないプログラムもあるが,決して不正行為であるとは断言できないプログラムもある。そのような事態においては,再開するUO Proプログラム一覧へ加え,パンクバスターの検索対象からは除外する。ベータ検証を通じて,寛容な心でこの作業を行っている。最後となるが,特定のプログラムが特定の用途に利用されていることを発見した場合,我々は設計を見直し,改善することもあるだろう。

SahraSwift
パンクバスターが要求する情報を開示することに代えて,特定の不正行為に介入するか否かをエンドユーザー利用契約に示すべきではないだろうか。また,スクリーンショットの公開について同意しなければならない理由を伺いたい。

[PBSTAFF]Micah
エンドユーザー利用契約は,パンクバスターの全機能について網羅しており,ネットワーク上の伝達に留まらない。パンクバスターは全てのメモリとプロセスを検索できなければならず,その結果として全ての領域を残さず保護できるのだ。また,パンクバスターのスクリーンショットについて言及しよう。パンクバスタークライアントは,対象ゲームがアクティブウィンドウである場合にスクリーンショットの撮影で確認するようにしている。アクティブウィンドウでなければ撮影されることはない。

MrTact
生意気な発言だが,Draconiにソースコードの調査をさせなければならないと考えている。

Draconi
*笑顔*

purpleturtle
諸君,さようなら。亀も別れを告げています。

Ando
さようなら。

今宵はこれで終了だ。参加してくれた開発陣に感謝したい。今晩のログはhttp://uohoc.stratics.comで掲載されるだろう。参加された方々,ありがとう。引き続き,#Ultima-Onlineで議論することができる。

Draconi
諸君,また会おう。

Wilki
諸君,今宵の参加に感謝したい。我々は今後も米国公式サイト上で諸君らの疑問に回答していきたい。

MrTact
また会う日まで。

MostlyHarmless
また会おう。

Wilki
良い夕方を,朝を,昼を,あるいは夜をお過ごしいただきたい。

Calelena - Welcome to another great Stratics house of commons with the developers of Ultima Online! Tonight's topic is PunkBuster . So please keep your questions to this topic.

Calelena - Please send those questions to [QT]Elm - to do so type /msg [QT]Elm My question here. Please only send questions to our QT's as those sent to myself or the developers will not make it into the lineup.

Calelena - The full logs will be posted on http://uo.stratics.com after the chat. We'll begin with a quick intro from our guests...now would be a good time to send in those questions!

Draconi - Hi! I'm Draconi, one of UO's designers. I'm 24, male, single, and I enjoy long walks in the park, reading novels, playing the piano, and UO. My favorite color is blue, I love ramen, and *WilkiEA thwacks you* and, I'm glad to see everyone here tonight!

MrTact - Uh, yeah.

Ando - Hello, I'm Ando. Lead QA Tester :P

MrTact - I'm MrTact. I am the Lead Designer of UO . . . as far as you know, heh heh heh
purpleturtle - Hi! I'm the girl with the turtles. I bought some shrimp for my tank

WilkiEA - Hi, I'm Wilki, the UO Community Coordinator. Great to see all of you here!
MostlyHarmless - I am MostlyHarmless, software engineer on UO

[PBSTAFF]Micah - Hello all. I'm Micah and the developer responsible for doing the integration work required to get PunkBuster in Ultima Online. I am an employee of Even Balance, the makers of the PunkBuster system, and my primary responsibility is new game integrations. I'm glad that you all have invited me to join in your chat this evening.

Calelena - *Franklin* What is the EA/Punkbuster team doing to combat the negative stereotype of PB being a "spyware" program?
WilkiEA - There are lots of rumors floating around about PunkBuster and how it will work with UO. Darkscribe, the UO Producer, has been posting notes on uo.com in response to some of these...
WilkiEA - And UOForums has an excellent Q&A with Tony Ray, the founder of PunkBuster. You can read that here:
WilkiEA - http://www.uoforums.com/showthread.php?p=149449
WilkiEA - We'll continue to talk to the UO community about this over the next few months, so please feel free to post your comments.

Calelena - *DJSpyderBite* Can you confirm one way or the other whether Siege will be the PB-Free shard? The community's biggest fear is that you'll permit character transfers. This will absolutely devistate the community on Siege Perilous when all the cheaters come over with millions in gold and items. Not to mention, it will kill the existing PvP community.. Its tough enough to deal with the few speed hackers as it is, much less 1000 more dumped on our shard.
MrTact - The answer to your actual question is no, we can't confirm one way or the other right now.
MrTact - We're still exploring our options.
MrTact - I will say that using Siege and Mugen is under consideration.
MrTact - As for destroying the community . . . obviously that's a concern that we're factoring into our decision.
MrTact - There's no way we could make Siege/Mugen the non-PB shards and NOT have an impact in some way.
MrTact - We are weighing those concerns very carefully . . . but like I said, we have no definitive answer right now.

Calelena - *TheMiner* anyway my first quesion is this... i do infact have certain programs on my system that would get me "busted" but is it true that if theyre arent running while i am playing that I CANNOT be busted for just having them.. i read it somewhere but dont remember where
[PBSTAFF]Micah - The PunkBuster system will in general only raise a violation when it detects a cheat program actively running in memory
[PBSTAFF]Micah - If the cheat program is simply on your harddrive and not active at the time that you are running the PunkBuster enabled client, you most likely will not raise a violation
[PBSTAFF]Micah - There are times, however, that catching a cheat requires detection of a certain file or manipluated game asset
[PBSTAFF]Micah - in this case, a violation may be raised
[PBSTAFF]Micah - Your best bet, of course, is to not have the cheat anywhere on your system ;-)

Calelena - *Desperado_SE* question for the devs: who will determine the banning? PB or EA?
MrTact - EA will.

Calelena - *DJNicolasKannan* I would like to know the impact on 'acceptable' 3rd party assist programs such as UOAssist and UOAuto Map
MrTact - None. They're legal now, and PB will not report on them.

Calelena - *Nails31* How much of an effect do they think punkbuster is going to have, Scripters have introduced so much gold into the economy that items have become so overpriced that most normal players can't afford anything?
MrTact - Our hope is that PB will make a significant dent into the "script kiddie" population, which should free up our resources to deal with the more serious portion of the cheating problem.
MrTact - Obviously, scripting has had a negative impact on UO's economy. This troubles us, and PB is the first step in the direction of getting things cleaned up.

Calelena - *glbanksitter* Hi! My question is "When will the testing phase for PunkBuster begin, and will it be an application only type thing or will it be available to anyone and everyone who wants to try it out?"
Ando - Testing from an internal standpoint has already begun on PunkBuster
Ando - We are hoping to open up testing into a beta program in the near future (though I don't have a date for you at the moment)
Ando - There will be future announcements about this on UO.com I'm sure
Ando - And yes, we would like to make testing available to everyone when we get to a stage where things are ready to do that

Calelena - *TamerCat* One of my many questions is...Are you plaining on letting people transfer to the non Punkbuster server? Or will you make it so no one will be able to go to it. Like if I want to leave the non punkbuster server will I be allowed to do so? And what is the non punkbuster server going to be, if you could say that.
MrTact - Well, first we have to decide which server or servers will be non-PB. That will obviously affect our decision concerning the answer to that question.
MrTact - Our initial thinking is that we might allow players to transfer TO non-PB shards, so they could continue to play the characters they've built up should they choose not to make use of PB.
MrTact - However, it's pretty clear we would not allow characters on non-PB servers to transfer to PB servers . . . except if we were to convert an existing shard, we might allow it for a window of time prior to the full rollout . . . unless maybe we choose Siege to be non-PB.
MrTact - As you can see, it's not a simple question to answer.
MrTact - But we will be evaluating this throughout the beta testing process, and listening to the feedback from the community.

Calelena - *Nixon* Who determines what is a cheat, and what's not? Okay granted, anything thats not UOPro is not acceptable, but will the PB be UO specfic in terms of searching for cheats, but what about txt files which maybe confused with scripts and such?
WilkiEA - We tell PunkBuster which cheats we want them to look for. Text files are not included in the list that we've submitted. We're looking for actively running programs, not text files, etc.

Calelena - *SahraSwift* The PB TOS has parts that are unneeded for PB to work as is, and those parts legitimately bother many people. Could EA negotiate with EB to make the PB TOS something more reasonable, particularly with being more specific in what it reports where and what it can take a screenshot of, and with removing the permission to publish the screenshots? Many players are fine with how PB works, but not with what the TOS makes us agree to
[PBSTAFF]Micah - I'm going to assume that you are actually referring to the PunkBuster EULA (End User License Agreement) and not a TOS. I'm not exactly sure which parts of the EULA you might consider unnecessary for PunkBuster to work, so instead I'll address why the PunkBuster EULA is what it is.
[PBSTAFF]Micah - Essentially, the PunkBuster EULA must be worded such that the agreement you as the user entire into is useful for the purposes of detecting cheats.
[PBSTAFF]Micah - In order to do this, PunkBuster must have the ability to scan all aspects of a users computer. If PunkBuster did not have this ability, a cheater punk would simply write his hack to look like some other legitimate program.
[PBSTAFF]Micah - This would in essence, render the the PunkBuster system useless.
[PBSTAFF]Micah - We recognize that the PunkBuster EULA is unique in the world of software licenses and so we go to great efforts to make sure that you are well, the user, are well informed of it.
[PBSTAFF]Micah - I can also tell you that EvenBalance has not and never will transmit any personally identifiable material from any of it's users.
[PBSTAFF]Micah - Any information that the PunkBuster client uses is mangled in a one way hash so that upon transmission it is completely meaningless.
[PBSTAFF]Micah - It is even meaningless to the staff here at EvenBalance except that it tells us if a particular cheat was caught or not.

Calelena - *LadyTiger^* will punk buster detect speek hackers?
MrTact - No.
MrTact - However, it will probably detect the third party tools speedhackers use to speedhack.
MrTact - If you can dig the subtle difference there.

Calelena - *DJNicolasKannan* directed to [PBSTAFF]Micah: how is Even Balance dealing with the process blockers currently in use to defeat punk buster on other games? Will the UO version be able to address this?
[PBSTAFF]Micah - I'm not sure exactly what you mean when you say "process blocker", so I'll address some of the ways the PunkBuster defeats cheaters attempts to stop it.
[PBSTAFF]Micah - The PunkBuster system is a client and server architecture. That is to say, there is a component running on the client (your PC) and one running on the UO server. The UO server is in control of the cheat detection process and will from time to time request information from the PunkBuster client. If the client on the other end fails to answer correctly and in a timely manner, PunkBuster will raise a violation.
[PBSTAFF]Micah - Attempts to tamper/block/subvert/spoof PunkBuster communications always result in a violation being raised.
[PBSTAFF]Micah - Sometimes, for a short period of time, a cheat will appear to go undetected. Usually this is during a phase of silent detection.
[PBSTAFF]Micah - Silent detection allows us to ban for a particular cheat all at once instead of catching only a few cheaters.
[PBSTAFF]Micah - So, it is very important if you find a cheat that you think is not being caught by PunkBuster to *not* "test" the cheat.
[PBSTAFF]Micah - You may in fact, unwittingly ban yourself.
[PBSTAFF]Micah - Instead, you can send the cheat to our research email address (research@evenbalance.com) and we will take it from there.

Calelena - *eatingtacos* I would like to say I support use of PB. But my concern and question is whether PB will be effective and whether other measures are planned like capping the amount of resources that can be gathered per account in a day?
MrTact - I think I already spoke to our expectations of the effectiveness of PB, so let me address the other part of your question: solving the problem with game design.
MrTact - This is an option we considered before we made the decision to work with PB. Our feeling is that while this may be the best possible solution, A) it's a vast amount of work and it would take us a very long time to get there, and B) The game might not be UO when we were done.
MrTact - That being said, we will be keeping an eye out to make gameplay less scriptable going forward, and we will consider retrofitting some existing stuff if we feel it's warranted.

Calelena - *QueenMum* Will additional programs be worked in to be recongnized as non cheat programs such as UOWeddings, Trillian? Will UOPro programs be updated to include such items as well?
Draconi - To answer the first question, let's clarify how PB is dealing with programs. Rather than have an exclusive list of pre-approved programs that can be running while UO is open, instead, we provide a list of programs we *don't* want running. So UOWeddings, Trillian, and other applications won't be affected. Programs we've specifically marked as cheating programs will be.
Draconi - Your second question brings up something we've been discussing: as far as updating the UO Pro program, and adding newer applications to it. The answer is a "maybe"

Calelena - *LordChaos* Is Punkbuster going to detect "bad programs" that actually interact with UO (ie. running and working on the UO window) or "bad programs" just running?
[PBSTAFF]Micah - PunkBuster will detect anything that either the UO team decide is a cheat. I'm not sure how you are differentiating between bad programs that interact with UO and just "bad programs", so I'll restate what I said above.
[PBSTAFF]Micah - If the program is running in active memory and is considered by the UO team to be a cheat, the cheaters will get caught. If the cheaters use a program or tool to interfere with the game play or the normal operation of PunkBuster, they will also be caught.

Calelena - *Trevelyan* Will punkbuster support - or work on - all current systems that UO currently does (such as Windows 95 or Windows XP x64 edition)?
[PBSTAFF]Micah - PunkBuster for UO will be supported on all PC platforms that currently run UO.
MrTact - Which as of UOML is Win98 SE, Win XP (32-bit) and Windows 2000
MrTact - We don't have support for XP 64-bit or Vista yet
MrTact -

Calelena - *Flutter* How will PB work with my present firewall and commercial security system I have in place. My system is pretty tight.
[PBSTAFF]Micah - I'm going to re-phrase the question and hope that I address your concerns in the process. ;-) "How will PunkBuster work with my current computer security settings?"
[PBSTAFF]Micah - The answer in general is straight-forward: 1. If you are able to connect to a UO server and play, then from a network/firewall stand-point you will be fine.
[PBSTAFF]Micah - 2. In order for the PunkBuster client to be able to access the entire memory space for scanning, you will need to have admin privileges on the computer.

Calelena - *STalKer-X* How will PB integrate with the client? Can it turned on or off within the client or is it a standalone program you need to install? Will PB patches applied with the normal UO patches or is this an extra process? Thanks. :)
MrTact - It is a separate DLL. Right now, if you have the DLL, the client loads it, and you are PB-enabled. If it does not (for example, because it's not installed), then you are not.
MrTact - We have already gotten feedback that it would be nice to be able to turn PB support on and off from within the client, which we are investigating.
MrTact - The PB code updates itself automatically from the PB master server, and so is a separate patching process from the UO client.

Calelena - *Mandrake* A lot of us are concerned about how intrusive PB could be, because of what we agree to in the TOS. How confident is EA that our privacy will be respected? Would an EA employee actually install PB on one of their machines that had UO's source code on it?
Draconi - Well, first off, we do have the utmost confidence that our players' privacy will be respected.
Draconi - Ironically, I actually have PB installed on this very machine, since I play Battlefield 2 :)
MrTact - Yes, but we don't let you have access to any source code :-P

Calelena - *Noxin* Are you concerned by the fact that you may discover that the portion of the UO playerbase that actually "cheats" (under current definition) is a significantly large amount, and do you have any plans to change what the definition of cheating is prior to rolling out PB?
WilkiEA - We've certainly discussed this, as it is a possibility with certain programs that are used with UO. Some programs are just outright cheats, and there is virtually no chance they'd become "legal" to use with UO.
WilkiEA - However, we could decide that another programs aren't particularly bad, and add them to a re-opened UO Pro program (if that happens) and/or remove them from the list of programs that PunkBuster looks for.
WilkiEA - This is something that will shake out during our beta testing, and we're entering this with an open mind.
WilkiEA - Finally, if we see that a certain program is being used for something specific, then we'll take a look at the design and perhaps improve on it.

Calelena - *SahraSwift* If all the PB needs to send is "if a particular cheat was caught or not.", why can't the EULA be phrased to say that instead of openning EB up to send anything they want? And why must we agree to let screenshots be posted?
[PBSTAFF]Micah - The EULA covers all aspects of PunkBuster functionality; not just what is transmitted over the network. The PunkBuster client must be able to scan all memory in all processes so that it doesn't leave any ungaurded areas.
[PBSTAFF]Micah - Also, regarding PunkBuster screenshots; the PunkBuster client goes through great efforts to make sure a screenshot is only taken if the game is the active window on the screen.
[PBSTAFF]Micah - If it is not determined to be the active window, the screenshot is not taken.
MrTact - Before we close, I feel obliged to point out that we DO let Draconi look at source code. I was just being a wiseguy.
Draconi - ^^
purpleturtle - bye everyone, turtles say bye too
Ando - bye

Calelena - That will wrap it up for tonight. I'd like to thank the developers for coming! The log for tonight's chat will be up shortly on http://uo.stratics.com
Calelena - Thank you all for joining us! You can join #Ultima-Online to chat more about the game.
Draconi - See you everyone!
WilkiEA - Thanks everyone for coming out tonight, we'll be answering more questions on uo.com in the coming weeks and months.
MrTact - Hasta
MostlyHarmless - Later
WilkiEA - Have a good evening/morning/afternoon/night!!

2006年6月27日 議題を「パンクバスター」に変更

ウルティマ オンラインへの導入が検討されている不正防止プログラム「パンクバスター」に対する注目の高まりを受け,当初議題は「一般討論」とされていたところを「パンクバスター」へ改められた。

UO House of Commons 開発陣討論会

プレイヤーとウルティマ オンライン開発陣とで交わされる次回のUO House of Commonsは米国時間6月28日17時(日本時間6月29日9時)からの開催を予定しております。

今回の議題は「パンクバスター」となります。皆さんは「Stratics IRC network」へmIRCやircle、xchatといった中からお好みのクライアントを利用し接続することができます。「irc.stratics.com」のポート6668をお使いいただくか、最寄のサーバーをお使い下さい。

stratics.frws.com port 6668, USA - Colorado
irc.glowfish.de port 6668, EU - Germany
stratics.afraidyet.net 6668, USA - Atlanta
irc.epaxsys.net port 6668, USA - Colorado

これに加え「Stratics' handy Java link」をご利用いただくことも可能です。ただしJavaの公式サイトよりJavaをダウンロードしていただき、インストールする必要がございます。

初めて参加される方や過去の履歴を確認したい方はUO House of Commonsのサイトをご覧下さい。

UO Stratics is excited to announce our next UOHoC Developer Chat. Read on for all the details:

UO House of Commons Developer Chat Wednesday, June 28th

The next UO House of Commons Open House chat between the players and developers of UO is scheduled for WEDNESDAY, JUNE 28TH, at 5 PM PDT (7 PM CST, 8 PM EST, 1 AM GMT June 29th).

The topic of discussion will be PunkBuster. You can connect to the Stratics IRC network through the use of your favorite IRC client, such as mIRC, ircle, xchat, or whichever you prefer. Connect to irc.stratics.com port 6668 or whichever server is closest to you:

stratics.frws.com port 6668, USA - Colorado

irc.glowfish.de port 6668, EU - Germany

stratics.afraidyet.net 6668, USA - Atlanta

irc.epaxsys.net port 6668, USA - Colorado


You may also connect through Stratics' handy Java link which may be found right here. You must have Java installed to use this which can be downloaded from the Java homepage.

If you are new to these chats, or wish to check out previous chats to catch up on all that's been discussed in the past, then please visit the UO House of Commons webpage for much more information.

We look forward to seeing you there!

2006年6月25日 第110回UO House of Commonsの開催告知

UO House of Commons 開発陣討論会

プレイヤーとウルティマ オンライン開発陣とで交わされる次回のUO House of Commonsは米国時間6月28日17時(日本時間6月29日9時)からの開催を予定しております。

今回の議題は「一般討論」となります。皆さんは「Stratics IRC network」へmIRCやircle、xchatといった中からお好みのクライアントを利用し接続することができます。「irc.stratics.com」のポート6668をお使いいただくか、最寄のサーバーをお使い下さい。

stratics.frws.com port 6668, USA - Colorado
irc.glowfish.de port 6668, EU - Germany
stratics.afraidyet.net 6668, USA - Atlanta
irc.epaxsys.net port 6668, USA - Colorado

これに加え「Stratics' handy Java link」をご利用いただくことも可能です。ただしJavaの公式サイトよりJavaをダウンロードしていただき、インストールする必要がございます。

初めて参加される方や過去の履歴を確認したい方はUO House of Commonsのサイトをご覧下さい。

UO House of Commons Developer Chat Wednesday, June 28th

The next UO House of Commons Open House chat between the players and developers of UO is scheduled for WEDNESDAY, JUNE 28TH, at 5 PM PDT (7 PM CST, 8 PM EST, 1 AM GMT June 29th).

The topic of discussion will be GENERAL DISCUSSION. You can connect to the Stratics IRC network through the use of your favorite IRC client, such as mIRC, ircle, xchat, or whichever you prefer. Connect to irc.stratics.com port 6668 or whichever server is closest to you:
stratics.frws.com port 6668, USA - Colorado
irc.glowfish.de port 6668, EU - Germany
stratics.afraidyet.net 6668, USA - Atlanta
irc.epaxsys.net port 6668, USA - Colorado
You may also connect through Stratics' handy Java link which may be found right here. You must have Java installed to use this which can be downloaded from the Java homepage.

If you are new to these chats, or wish to check out previous chats to catch up on all that's been discussed in the past, then please visit the UO House of Commons webpage for much more information.

We look forward to seeing you there!

投稿者 Siel Dragon : 2006年06月29日 15:15