2002年11月08日
第82回 UO House of Commons

第82回 Ultima Online House of Commons とは,日本時間2002年11月8日に開催された開発陣とプレイヤーとのチャット上での質疑応答。議題は「一般討論」。

2002年11月8日 第82回 UO House of Commons

Lord-Xanthor
諸君,ごきげんよう。今宵のUltima Online open houseへの参加に感謝したい。今回のStratics House of Commons chatでは,プレイヤーとウルティマ オンラインのデザイナーやプログラマーが直接対話する。今回のチャットは司会進行形式で実施する。開発陣への質問は,参加者名簿において名前の接頭に[QT]が付与されている質問受領者(question takers)へ送付していただきたい。質問受領者が今宵参加されているウルティマ オンライン開発陣に対して質問を提示する。私が今宵の司会を執り行わせていただく。私がthe House of Commons chat channelにおいて質問を提示し,開発陣が回答することとなる。議事を円滑に進めるために質問受領者へ送付してほしい。複数の質問受領者へ同一内容の質問を送付してはならない。そのような質問は取り扱われないだろう。ご協力に感謝する。以前に提示されたことのある質問ではないか,また公の場では回答できない質問ではないか留意してほしい。私自身や開発陣へ質問を送付しないようにしてほしい。そのような質問は取り扱われない。http://uohoc.stratics.comにおいて掲載されている前回までのログを確認することを推奨したい。今宵の議題は一般討論である。質問は[QT]Elfiwolfe,[QT]Presientまたは[QT]Rhayde.へ送付してほしい。

BigT[Cats]
マラス世界において既存の建築証書を利用することはできるだろうか。

Hanse
我々は拡張版正邪の大陸特設ウェブサイト上にFAQを掲載するつもりだ。FAQが掲載されるまでの期間は,我々が特定の情報を提供することはしない。

Newman
UO message boards上の数多くのプレイヤーが魔法のダメージが0となる問題について研究し,原因究明を試みた。これらの検証は,不具合であることの立証に寄与することができただろうか。

Hanse
問題に関する情報提供は常に役立つものであり,我々の再現につながることだ。しかし,今回の不具合は実に巧妙に埋め込まれていた。

Tanador
調理,弓術,開錠といった顧みられていないスキルについて,何らかの更新は期待できるだろうか。

Hanse
おそらく更新は行われることだろう。それがいつかと問われると,私には答えることはできない。しかし,拡張版正邪の大陸特設ウェブサイト上に掲載することになるFAQを閲覧してもらえば,変更事項が掲載されていることだろう。

C_Mike_GL
移住するために7日間待たねばならない理由を伺いたい。私は自宅を売却したが,1週間に渡って家財道具を持ったままホームレス生活を送っている。ひとつのアカウントにつき1軒の家しか所有できないことは理解しているが,自宅の売却を極めて困難としている。また,家の腐敗が開始された場合には,家の看板を用いて腐敗状況を差し戻してもらえないだろうか。

Sannio
制限時間は,人々が家をやりくりできるために必要とされた。家の建築を繰り返し,無数の家を所有することでハウジングシステムを不正に利用する人々が存在していたのだ。ひとたび腐敗が開始された場合には,家の看板を用いて腐敗状態を解消させる手段を提供する計画は存在しない。

GreyPawn
既存の都市を再開発する計画はあるだろうか。例を挙げると,ムーングロウの街並みにブリテインにあるような道路標識を設置するといったものだ。あるいは,カウンセラーギルドをより役立つ施設へ改装してはどうだろうか。

Hanse
今現在,我々は都市開発に力を注いではいない。我々には考えこそあるが,予定に組み込まれるか否かは決定していない。

Sannio
我々は最近,Great Lakesのトランメル世界スカラブレイに所在するカウンセラーホールの改装を行ったが,これは一度のみのイベントに利用することを目的としたものだった。

Newman
派閥について取り組んでいる事柄は存在しないと既に言及されているが,それでも対人戦闘は拡張すると拡張版正邪の大陸では発表されている。説明してもらいたい。

Fertbert
UO message boards上における私の幾つかの投稿で言及したことだが,我々は対モンスター戦闘及び対人戦闘において数多くの選択肢を追加しようとしている。

AdrickOSI
遅刻して申し訳ないが,どうやら間に合ったようだ。派閥は対人戦闘のシステムであるかと問われれば,そのとおりだと答えるだろう。拡張版正邪の大陸において,我々は対人戦闘の基盤を拡張し改善しようと判断した。我々は戦闘のあり方全てを改善したいと考えており,その結果として派閥へ参加する愉しみを改善したい。

Ghosty
新しいハウジングコードを組み込むことによって,どの程度の遅延が生じると考えているだろうか。私は今現在,シムズオンラインをプレイしているが,所有者はその土地にいなければならない。新しい住宅用地には,そのような要件があるのだろうか。

Fertbert
我々は今現在,ハウジングコードの調整を行っており,様々な遅延対策を組み込んでいる。我々は全く遅延の生じ得ない環境を目指して最善を尽くしているところなのだ。

Suzanne
拡張版正邪の大陸に関する我々の知識はFAQに依存しているわけだが,いつ頃掲載されるのだろうか。

Sannio
拡張版正邪の大陸のFAQは,今月末には掲載されるはずだ。最近になるまで我々は既に掲載されているものと考えていたが,拡張版正邪の大陸の導入時期を早めることを確証なく言及すべきではない。我々は依然として拡張版正邪の大陸について,概要に触れているに過ぎない。

Newman
マラス世界は限定的な対人戦闘を行う大陸になるとの言及があったが,どの程度の制限が課せられるのだろうか。

Hanse
FAQにおいて言及すべき事柄だろう。

Gladwyn
上方向へ家を拡張することが可能となるのだろうか。つまり,敷地面積を拡張することなく表面積を拡大し,セキュアやロックダウンの数量を増加できるのだろうか。例を挙げると,2階建ての別荘とログキャビンは敷地面積は異なるにもかかわらず,同数のロックダウン,セキュアを確保できるが,ログキャビンの階層を拡張することで空間を効率的に活用できるようになるだろう。

Hanse
これもFAQに掲載すべき事柄だろう。

Phaedrus
毒にスキル値上限を120とするパワースクロールを追加してもらいたい。そして,レベル5の毒を作製できるようにしてもらいたい。

Hanse
近い将来に毒のパワースクロールを追加する計画は存在しない。

AdrickOSI
レベル5の毒!

Nero[OSS]
ロールプレイに特化した破片世界の追加は実現するだろうか。類似の概念は他のMMORPGで取り入れられているが,ウルティマ オンラインでは着想に到っていないようだ。ロールプレイに特化した破片世界が登場すれば,数多くのロールプレイヤーがその機会に飛びつくことだろう。

Hanse
既存の破片世界は,全てロールプレイを推進している。生産やハウジングといった実装済みのシステムは,ロールプレイの大いなる基盤となり得るものだ。しかし,より多くのツールを求める人々も存在する。人々とはより多くを求めるものなのだ。我々はロールプレイに特化した破片世界の追加を考えてはいない。

Coop
絶えず不具合の存在が指摘されている。プレイヤーが修正を求め投稿しているにもかかわらず,発見された問題に注意を払うことも修正することもないのは何故だろうか。例を挙げると,グランドマスター以上の音楽を備えている場合の沈静化へのボーナスについて修正を拡張版正邪の大陸の導入まで待たねばならないのは何故だろうか。

Hanse
我々は不具合を評価し,優先度を決定している。プレイヤーのゲームプレイを完全に阻害する不具合や問題があれば,最上位の優先度とされることだろう。我々は絶えず不具合を修正しているが,プレイヤーには認識できない修正もある。しかし,我々は裁縫の一括受注制度に関する問題を修正した。

godski
私は最近,忙しくベンダー経営をしているのだが,ベンダーについて変更を望む数多くの事柄が存在する。顧客と経営者双方の観点からみても,ベンダーは変更すべきである。取り扱う商品の数量を増加させるべきだし,インターフェイスを改善すべきだし,バーテンダーのような自動化を進めるべきだ。

Sannio
ベンダーを変更する計画は存在しない。

Bayard
拡張版正邪の大陸の導入にともない家の再建築が可能となった場合,張り皮や色つきの金床のような再証書化できない調度品はどうなってしまうのだろうか。再建設したときにこれらの調度品を再証書化して所有者へ与える計画はあるのだろうか,あるいは再建設することで失われてしまうのだろうか。

Hanse
全ての調度品は再証書化が可能となるだろう。

Newman
フォーラム上で言及のあった電話調査について,情報提供してほしい。どのような調査が行われたのだろうか。

Sannio
電話調査とは,我々がプレイヤーから情報を収集するために活用するマーケティング手法のひとつだ。我々は質問することもあるが,多くの場合には製品の評価を調査する。今回の調査では双方の手法を用いたが,結果に言及することはあまりにも早計だ。

Paxicon[CF]
スキル上昇保証システムの再評価はただちに実施されるだろうか。私は今現在,新規キャラクターから複数スキルをグランドマスターへと上昇させたキャラクターを幾つか作成している。

Hanse
近い将来にスキル上昇保証システムに関する検討をすることはないはずだ。

perianwyr
拡張版正邪の大陸で追加を約束された錬金術の機能について,改めて伺いたい。また,牛に関係する追加はあるだろうか。

Hanse
猿ではないのかい。我々が拡張版正邪の大陸で開発した魔法の変更に錬金術は含まれなかった。

hector
電話調査について,人々へ電話するよりもキャラクターをログインして質問を投げかけることの方が容易ではないだろうか。

Sannio
さて,確かに選択肢のひとつではあるが,マーケティングチームの権限外に,特に開発チーム内に資源を準備しなければならない。電話調査,電子メール調査,普通郵便調査などでは独自の訴えを拾い上げることができる。今回の調査では,電話調査を用いることが最適であると我々は考えたのだ。

Gladwyn
拡張版正邪の大陸における対人戦闘の変更とは,プレイスタイルのみに関わるものだろうか,あるいは新しいテンプレートは面白く古いテンプレートは時代遅れとなるものだろうか。

AdrickOSI
拡張版正邪の大陸では,様々な新しいテンプレートと選択肢が追加される。我々は変更にともない既存のテンプレートがどのような影響を受けるか検討を重ね,既存のキャラクターを時代遅れとはしないように配慮した。それが現時点でげんきゅうできる事柄の全てである。

Dameris|work
家の腐敗第三段階が導入されると,アカウント状態が停止となってどの程度の期間を経て倒壊するのだろうか。

MrTact
諸君のアカウントは,10日間の恩赦を受けることだろう。10日間を経過したのち,アカウントの保有する家は不活性化される。10日間以内にアカウントを再開させれば,リストからそのアカウント名は削除され,家の状態の影響が及ぶことはない。

Mocker
盗賊が窃盗したアイテムは何故一時的なブレス属性を得ているのだろうか。これによって盗賊は蘇生後も窃盗したアイテムを保持することが可能となっており,全くのリスクなしに100%確実な窃盗を実現している。彼らは自ら衛兵を呼んで自殺することすら可能なのだ。これは意図的なものだろうか,あるいは問題なのだろうか。

Helios_OSI
これは意図せぬ動作であったが,我々はそのまま残すと判断した。盗賊に対して特別な利点を提供することであり,必ずしも悪いことではない。

C_Mike_GL
盗賊が窃盗できる場所やものは極めて限定的であるが,窃盗に変更は行われるだろうか。

Helios_OSI
私は盗賊を引退させようとは考えていない。それが現時点で言い得ることの全てだ。

Newman
拡張版正邪の大陸のベータテスターは既に選出されたと聞き及んでいるが,いつどのような方法で選出されたのだろうか。特定の必要条件を満たしていなければならなかったのだろうか。

Sannio
検証は様々な段階を経て実施されていくが,最初期の段階ではしばしば数名が選出される。拡張版正邪の大陸における検証でも同様であった。私は公開検証の日程に関して情報を持ち合わせていないが,この類の情報は公式サイト上で公表すべきだ。

godski
ウェブサイトではなくゲーム内のシナリオを通じて物語を得られるようにしてもらえないだろうか。ブリテインの図書館を活用し,歴史を綴るとともに世界で今何が起こっているかを綴った書籍を追加してはどうか。

MrTact
最近掲示板上においてその提案が行われ,開発チーム内でも議論したが,現時点では計画は作成されていない。したがって,回答はおそらくすることになるだろうというものだ。しかし,クライアントの更新方法の改善に取り組む開発サイクルが始まったことには言及できる。クライアントの更新が行われている間に情報が掲示されるようになるだろう。

Suzanne
家の第三段階はいつ実施されるのだろうか。

MrTact
家の第三段階は実施が大幅に遅れており,私はその過失を認めざるを得ない。最近になって,Sakuraが稼働開始したことにともないハウジングサーバーへのアクセスが急増し,クラッシュしてしまった。最悪の状況からは脱したが,今現在エンジニアリングチームはデータベースの確認と最適化に取り組んでいる。第三段階を実施した際に,Sakuraが稼働したときと同様の問題が発生しないように対処するためだ。我々が第三段階の準備を終えてから更に2週間を必要とするとエンジニアリングチームからは要請されている。ちなみに,SakuraとLake Austinの稼働から得た経験にもとづき,この類の問題発生を防ぎ,サーバーを最適化するためのプログラムを開発しているところだ。このプログラムは第三段階の実施には間に合わないだろうが,拡張版正邪の大陸の導入時に効果を発揮することだろう。

Newman
対人戦闘に秀でている者は誰なのだろうか。SannioかあるいはHanseだろうか。

Sannio
私は大多数のプレイヤーよりも一日に数多く死を経験している。Hanseが早急に私を救出してくれると信じているが,私は彼の苦労を確認することに最善を尽くしたい。つまり,私は逃亡し,Hanseは私の背を追うことになるということだ。

*Sannioはウィンクした*

MrTact
私はAdrickが勝利すると考えている。

Sannio
Hanseが私の死体に所持品を残したままにしてくれて幸福だ。

AdrickOSI
evocareこそが勝者だ。

Hanse
現在の開発チームで私を苦労させたのはHeliosただひとりだ。他の者は皆,闘技場で私の前に倒れ去っていった。

*Sannioは先端の尖った棒でHanseを突いた*

Hanse
私はSannioを追い回して愉しむとしよう。

Sannio
Hanse,君は長時間に渡って愉しむことになるだろうよ。

MrTact
対人戦闘において私が取り得る唯一の戦術は,罠を仕掛けた箱を開く者を待ち続けることだ。

Mocker
呪文のダメージが0となる不具合は修正されるのだろうか。修正の日程は定まっているのだろうか。

MrTact
修正する。我々はとらえどころのなかった呪文の不具合について,原因を特定した。一端は修正を行ったが,品質保証チームの検証を通じて依然として不具合を生じる場合があったため,再度の修正を行った。この再修正は私の知る限り依然として検証が行われていないが,おそらく許可が下りるはずだ。実現すれば,非常に素晴らしいと考えている。我々は翌週あたりで確認できるはずだ。

Lord-Xanthor
諸君の今宵の参加に感謝したい。また,我々と交流するために余暇を割いて参加してくれたオリジン・システムズ社の方々に感謝したい。引き続き#ultima-onlineへ入室し,司会進行形式ではないチャットをお愉しみいただきたい。

Sannio
参加に感謝したい。

Lord-Xanthor
ログはまもなくhttp://uohoc.stratics.comへ掲載されるだろう。

Lord-Xanthor - Good evening everyone, thank you for coming to tonight's Ultima Online open house. This Stratics House of Commons chat is a direct connection between you the players and the designers and programmers of Ultima Online

Lord-Xanthor - This chat will be in a moderated format. To ask a question of the developers, please /msg or /query the question takers that will be listed in the topic of the channel and have [QT] in front of their names. These question takers will then present the questions to the Ultima Online development team here with us this evening.

Lord-Xanthor - I will be our moderator tonight...I will post your question into the House of Commons chat channel and the Developers will answer those that they can. Please /msg or /query different question-takers at different times, in order to balance the load and speed the process up.

Lord-Xanthor - Please do not send the same question to multiple question takers, those that do will be ignored. Thank you =)

Lord-Xanthor - Please remember that your question may have been asked previously or may not be able to be answered in a public forum. Please do not message or query myself or anyone from OSI, these questions will be ignored. We encourage you to read the logs of the previous Open Houses, which are available at http://uohoc.stratics.com

Lord-Xanthor - Enjoy tonight's chat...the topic is Housing

Lord-Xanthor - Tonights Topic is General Discussion

Lord-Xanthor - Please /msg /query [QT]Elfiwolfe, [QT]Presient, [QT]Rhayde.

Lord-Xanthor - *BigT[Cats]* Will we be able to use the house deeds we have now in Malas?

Hanse - We'll have a FAQ on our website for the Age of Shadows release. Until that's up...we don't have specific information regarding Age of Shadows.

Lord-Xanthor - *Newman* Many of us on the UO message boards were doing research and trying to isolate the cause of the 0 damage magery bug... Were these tests helpful in any way and what is the status on the bug?

Hanse - It's always helpful to get information about issues so we can reproduce them.
Hanse - Although, this bug was very well buried. :)

Lord-Xanthor - *Tanador* Will there be any upgrades to the neglected skills such as cooking, archery, lockpicking etc?

Hanse - Possibly... :)
Hanse - How soon, I don't have a good estimate...
Hanse - Although, there are changes in AoS that we'll have in our FAQ for you to peruse... :)

Lord-Xanthor - *C_Mike_GL* why is there a 7 day waiting period on house transfers. i have sold my house and now im homeless with all my stuff for a week. i understand having 1 house per account but trying to sell a house is like finding a needle in a hay stack. Also once house decay comes back will the decay status be put back on house signs?

Sannio - The waiting period was required to keep people from "juggling" houses.
Sannio - What some people would do was exploit the housing system by continuously placing houses, and own a number of houses that were codemned.
Sannio - We don't have any plans to put the decay status back on the house signs once decay is reactivated.

Lord-Xanthor - *GreyPawn* Are there any plans in place to allow for the development of existing cities? I mean for instance adding street signs in Moonglow, like Britain has. Or revamping the Counselor's guild halls into something more useful?

Hanse - We're not focusing on the cities, currently.
Hanse - We have ideas, but whether they get on the schedule or not hasn't been decided.
Sannio - We did recently improve the Counselor Hall on Great Lakes' Skara Brae in Trammel, but that was for a one-time event.
* Sannio whistles a familiar tune *

Lord-Xanthor - *Newman* You have already stated that there will be no work done on factions anytime soon... Yet, AoS was billed to be a big PvP expansion... care to explain?

Fertbert - I've mentioned in several of my posts on the UO message boards that we're adding a lot more options for PvP and PvM...and we are. :)
AdrickOSI - sorry Im late but just in time it seems
AdrickOSI - factions is a pvp system yes - in aos we chose to expand and improve the underlying methods to pvp
AdrickOSI - we hope this will improve all forms of combat and as a result improve the level of enjoyment participating in factions

Lord-Xanthor - *Ghosty* With the new housing code going in, how do you expect the lag to be? I am currently playing TSO, and the owners have to be on the land for anything to load, will there be anything like this with the new housing developments?

Fertbert - We are tuning that code now... and implementing various lag counter-measures. We are doing our best to ensure lag-free performance for all.

Lord-Xanthor - *Suzanne* Since all of our knowledge of AOS depends on this FAQ, how soon will it be up?

Sannio - The AoS FAQ should be available later this month. Until recently we believed it may have been available already, but we need to make sure that we don't reveal any of the neat bits that AoS will bring prematurely.
Sannio - That being said, we've still let a tidbit or two sneak out about AoS now and again. ;}

Lord-Xanthor - *Newman* When you say Malass will be a "limited PvP" land... How limited do you mean?

Hanse - Speaking of FAQ's... :)
Hanse - That should be in the FAQ. :)

Lord-Xanthor - *Gladwyn* Will it be possible to customise houses "upwards" - that is to say, increase its combined square surface and possibly the number of lockdowns - without needing to expand the surface area needed? As an example, think of the difference in placement requirements for a villa and a log cabin (same number of lockdowns/secures, but log cabin makes more efficient use of the space by having an extra level)

Hanse - Another FAQ question! :)

Lord-Xanthor - *Phaedrus* Are there any plans for a 120 Poisoning scroll, and being able to create level 5 poison?

Hanse - We're not considering adding powerscrolls for poisoning any time soon.
AdrickOSI - level 5 poison :) :)

Lord-Xanthor - *Nero[OSS]* Question: Would it be possible/probable to create a roleplay-specific shard? Similar concepts are done for other MMORPGs but UO has yet to pick up on the idea, and I know alot of roleplayers would jump at the chance to play a roleplay-specific shard.

Hanse - Our current shards all foster roleplaying.
Hanse - The systems implemented (such as crafting, housing..) are great bases for roleplaying.
Hanse - Although, some folks have wanted more tools... you'll always want more... :)
Hanse - We are not considering making a specific role playing shard.

Lord-Xanthor - *Coop* It has been said bugs are worked on constantly. Why are the ones the players want fixed and post about on the boards not given more attention and fixed once the problem is found? Why wait until AoS to fix the GM+ music bonus for peacemaking, for example.

Hanse - We have a process that evaluates bugs and their priority.
Hanse - If we have a game breaking bug or an issue which keeps players from playing at all, those get highest priority.
Hanse - So, yes, we constantly are fixing bugs, but they're usually at a level that sometimes is transparent to our customers.
Hanse - Although, we did ert out the tailoring bulk order fix. :)

Lord-Xanthor - *godski* I've been running some busy vendors latly and there are a lot of things I wish were changed with vendors. Both from a customer and shopkeeper perspective. Any player vendor changes in the works? Increasing the item limits, interface upgrade, more automated like the barkeeper.. etc?

Sannio - The vendors will be staying as they are for the time being. We don't have any plans to change them.

Lord-Xanthor - *Bayard* With AOS coming out and the ability to "Recreate" your home what is going to happen to items like stretched hides/Colored Anvils (items that can be placed but can not be redeeded) are there plans to allow the owner to redeed these items when they rebuild thier homes? Or are they going to be lost?

Hanse - All house addons will become deedable.
* Hanse winks. *

Lord-Xanthor - *Newman* That phone survey that was talked about on the boards... Any info you can give us on that? What is actually being done at this time?

Sannio - The phone survey was one of several marketing techniques we use to gather information from our players.
Sannio - Sometimes we may have something in mind we'd like to ask about, other times we create questions to get a better feel for things not already in the works.
Sannio - That survey mixed both types, but it's too early to discuss what our results were and where they answers may direct us.

Lord-Xanthor - *Paxicon[CF]* Will a re-evaluation of the stat gain during GGS be done soon? I have managed to create multi-GM characters with "newbie" stats several times, by now.

Hanse - We're not looking into GGS any time soon, I believe.

Lord-Xanthor - *perianwyr* Will we have the once and future promised alchemy addition in AoS? Will there be cows involved?

Hanse - In lieu of monkeys?
Hanse - Alchemy wasn't included with the magic changes we're making in Age of Shadows.

Lord-Xanthor - *hector* regarding the phone survey, wouldnt it be easier to make a screen with questions pop up when you log on one of your character than calling people?

Sannio - Well, it's certainly an option. But setting up something like that would take up resources outside the scope of the marketing team, specifically in the realm of the Developers. There's a certain appeal to the convenience of a phone survey (or e-mail survey, or snail mail survey, etc.).
Sannio - For this survey, we felt it best to use the phone survey option.

Lord-Xanthor - *Gladwyn* Will the changes to PvP in AoS require changes in the style of play only, or will we see changes that make new templates interesting and old templates obsolete?

AdrickOSI - the changes will make available many new templates and options
AdrickOSI - however in making the changes we specifically looked at existing templates as to attempt not to make anyones current character obsolete
AdrickOSI - thats all I can say for now :(

Lord-Xanthor - *Dameris|work* If an account is deactivated, how long does it take for the houses to go into a decay state once the 3rd phase of housing has been implemented?

MrTact - Your account will be in a state of grace for 10 days.
MrTact - Sometime after that 10-day period, a process will pick up your account and set your houses inactive
MrTact - If you reactivate within the 10 days, it takes your name off that list, so nothing ever happens to your houses.

Lord-Xanthor - *Mocker* Why are items stolen by thieves now temporarily blessed? This allows thieves to keep stolen items after ressurecting, ensuring 100% success for a play style which involves 0 risk. They can even call guards on themselves. Was this intentional, or is it a bug?

Helios_OSI - It was an unintentional feature that we decided to keep in the game. It gives the Thief an extra plus.
Helios_OSI - Which isnt all bad.

Lord-Xanthor - *C_Mike_GL* Since Theifs are soo limited to where and what they can steal, will there be changes of the theiving skill?

Helios_OSI - I wouldn't retire my thief just yet - that's all I'll say about that for now. :)

Lord-Xanthor - *Newman* It was said Beta Testers for AoS have already been chosen... When was this done and how where the testers chosen? Any certain requirements or anything like that?

Sannio - During the various stages of testing, the earliest stage often only allow for a seclect few people. Our AoS testers were chosen from such a list.
Sannio - I have no information for you on a more public test period, but should such a thing occur we'll certainly post about it at UO.com

Lord-Xanthor - *godski* Could you do more to get the fiction from scenarios into the game rather than having it on the web page? Maybe make use the library in britain and add some books telling the histories of everything and what is going on in the world?

MrTact - This very idea surfaced on the boards recently and there was some discussion among the dev team about doing this, though we haven't really made any plans to do so yet.
MrTact - So the answer is "maybe."
MrTact - I can tell you, however, that we have just started a development cycle on improving our patching client, which will let us make some of that information available while you are patching . . . .

Lord-Xanthor - *Suzanne* Please for the love of god answer this: When is PHASE 3 being activated?

MrTact - We have been delayed entirely too long on deploying Phase 3, I have to take a mea culpa on that.
MrTact - Most recently it was because Sakura went live and the players there CRUSHED the housing server under load.
MrTact - We are past the worst part of that, but the engineering team is currently combing through our database, profiling and looking for optimization opportunities
MrTact - The intent is to prevent what happened when Sakura launched from happening AGAIN when Phase III rolls.
MrTact - They have asked for 2 weeks to do this, after which WE ARE DEPLOYING PHASE III.
MrTact - Incidentally, based on our learnings from the Sakura & Lake Austin launches, we are making some additional mods to the housing server, to further optimize in the interest of preventing these kind of problem.
MrTact - Those features won't be deployed in time for Phase III but they should be very helpful around the time AoS is launched.

Lord-Xanthor - *Newman* Whos the better PvPer... Sannio or Hanse? ;)

Sannio - I die more often each day than most players do in a virtual lifetime.
Sannio - I'm pretty confident that Hanse would take me out fairly quickly, although I'd do my best to make sure he had a hard time doing it…and that would probably mean running away and making him chase me.
* Sannio winks *
MrTact - I think Adrick would probably pwn you both
Sannio - I'd be happy as long as Hanse left my stuff for on my corpse.
AdrickOSI - evocare is the pwner - Im just his lacky
Hanse - Seeing as only Helios has ever tied me at PvP on the current dev team (everyone else fell before me in the arena)...
* Sannio pokes Hanse with a pointed stick *
Hanse - I'd have fun chasing Sannio down. :)
Sannio - You'd have several long minutes of fun, Hanse!
* Fertbert *dooks* *
MrTact - Heh the only way I could win at PvP would be to get someone to open a trapped box. I suck.

Lord-Xanthor - *Mocker* Is the 0 damage spell bug ever going to be fixed? Do you have a target date for the fix?

MrTact - Yes, we have found the elusive 0-damage spell bug.
MrTact - It was fixed once, but then QA found some cases where it was still broken, and another fix was done.
MrTact - This fix hasn't been tested yet, AFAIK, but assuming that it passes (and I feel pretty good that it will), we should see this deployed within the next week or so.

Lord-Xanthor - I would like to thank everyone for coming tonight!

Lord-Xanthor - And thanks to all of the OSI folks for spending their personal time talking to us

Lord-Xanthor - Please join #ultima-online for continued, unmoderated chat
Sannio - Thanks everyone for coming!

Lord-Xanthor - the log will be posted shortly at http://uohoc.stratics.com

* Hanse tells his blaze mongbat's to "mush" as his sled rides off across the tundra. *

投稿者 Siel Dragon : 2002年11月08日 11:08