2006年04月22日
パブリッシュ40変更点一覧

パブリッシュ40に予定されている変更点一覧です

news060318-etc-1.jpg

関連記事: 対人戦調整の草案
関連記事: 対人戦調整の草案#2
関連記事: 対人戦調整の草案#3
関連記事: 対人戦調整の草案#4
関連記事: 対人戦調整の草案#5

2006年03月18日
パブリッシュ40における更新について
2006年03月20日
パブリッシュ40における続報
2006年04月12日
パブリッシュ40変更点一覧(Ando)
「Evil Omen」の不均衡是正について(Mesanna)
2006年04月13日
呪文範囲拡大の理由(Ando)
小動物ヒットポイント修正の適用対象(Ando)
「buckler」コレクションポイント修正と不正ツール(Ando)
「buckler」コレクションポイント修正の公平性(Ando)
2006年04月14日
スクロールとマジックワンドの修正は実施されるのか(Ando)
エリア効果の不具合は調査中(Ando)
徳の防具パーツ導入にはクライアントパッチを要す(Ando)
2006年04月15日
不正ツール使用抑止の対策はある(Ando)
パブリッシュ40変更点一覧 #2(Ando)
検証コマンド「give wand」の追加(Ando)
2006年04月17日
今後のコレクションポイント調整について(Ando)
2006年04月18日
ダイレクトダメージの上限撤廃か?(Ando)
速度プロパティ累積問題は修正する(Ando)
2006年04月19日
検証コマンド「attach ssdebug」について(Serado_EA)
2006年04月21日
「buckler」コレクションポイント修正で均衡は得た(Ando)
速度プロパティ累積問題は検証中(Ando)
2006年04月22日
クライアントパッチ公開時期について(Ando)
「Evil Omen」による虐殺について(Ando)
速度プロパティ累積問題は修正された(Ando)

2006年4月22日 速度プロパティ累積問題は修正された

Ando)
速度プロパティ累積問題は本日TC9へ適用したパブリッシュで修正されたよ。

2. Divine fury is bugged, if you arm a weap with SSI, cast divine fury, take it off so the effect ends, then put it back on, and cast divine fury again, it will effectively stack till you end up with 250% SSI that does not go away (albeit you have -100%dci as a penalty permanently), there may be several ways of doing this.

I killed 15+ people with a single attack 12 with the horselord, 3 with heavy xbow and lightning strike, and was killed probably the same number of times by a single heavy xbow lightning strike.

---------------------------

Thanks, we're aware of the SSI stacking issue. I'm hoping we can get a new build on TC9 in the next few days to correct this.

---------------------------

This has now been fixed on TC9 in today's update.

Ando
Lead UO QA Tester
Re: List of Changes on TC9 - Pub40
#6576902 - 04/21/06 03:44 PM

2006年4月22日 「Evil Omen」による虐殺について

意見)
「Evil Omen」に関して何らかの新情報はないかな?魔法抵抗スキルが120.0あったとしても100%意味をなさないことに関してはどうなのだろうか。これは身動きを取れなくされた上で殺される問題を指している。魔法抵抗スキル120.0を以ってしても「Evil Omen」によるはめ殺しは防ぎ得ないんだ。

この根底にある問題はネクロマンシーを有する魔法使いは敵に「Evil Omen」をかけた上で身動きを取れなくすることが出来る点にある。2つの「Energy Field」で動きを阻まれれば、身のすくんだアヒル同然だ。たとえ魔法抵抗スキルが120.0あったとしても虐殺されるしかないのである。

Ando)
これは既知の問題で、後にテストセンターが更新される際には修正される予定だ。

*編集*
よくよく考察してみると、君の指摘した問題は我々が把握しているものとは別件の可能性がある。検証してみよう、報告に感謝するよ。

Any news on evil omen?And the fact that it 100% overrides 120 resist?Speaking of being para ganked.You cant avoid being para ganked by evil omen with 120 resist.

Basically a necro mage, can cast evil omen then para.And cast 2 energy fields on ya.And your a sitting duck.Waiting to be slaughtered, at 120 resist.

-----------------------

This is a known issue which should be addressed in a future update to Test Center.

*Edit* On second thought, the issue you are describing may be different from the one we're aware of. We'll look into that, thanks.

Ando
Lead UO QA Tester
04/21/06 11:38 AM

2006年4月22日 クライアントパッチ公開時期について

Ando)
クライアントパッチはまもなく公開できるはずだが、今現在開発陣はQAチームの報告した既存のクライアント不具合を修正している最中にある。

After the client patch is goes out you will probably want to revisit your tests [on autodefense targetting] using the new targeting system to make sure things are working the way you expect them to.

---------------------

Hi, Ando. Any chance you could let us (me) know when that will be? I just made another character on test center, but autodefense still works which I take from your comment to mean the patch isn't in yet?

Thanks in advance for your much anticipated notice.

---------------------

Should be soon, but the Dev team is still fixing some of the remaining client bugs that QA reported at the moment.

Ando
Lead UO QA Tester
04/21/06 11:21 AM

2006年4月21日 速度プロパティ累積問題は検証中

Ando)
MrTactが速度プロパティ累積に関わる不正行為に関してテストセンター上で検証している。修正を終え次第、TC9上に新たなパブリッシュを行いたいと思う。

Thanks, we're aware of the SSI stacking issue. I'm hoping we can get a new build on TC9 in the next few days to correct this.

-------------------------

MrTact is looking into the swing speed exploits on Test Center and we are hoping to do a new publish to TC9 soon as soon as the fixes are ready.

Ando
Lead UO QA Tester
04/20/06 08:02 PM

2006年4月21日 「buckler」コレクションポイント修正で均衡は得た

Ando)
1秒間に1個のバックラーを提供した場合には89000個提供する為には24時間半を要するとの意見が出されたが、まさに今回の調整で他のコミュニティコレクションと同等に達した事を証明しているね。私は何ヶ月もの間、数値調整に没頭していたわけだが、交戦やペット交換にかかる時間を考慮せねば動物園コミュニティコレクションでアーティファクト級の報酬を得る為には24時間半調教を繰り返さねばならないんだ。これは休憩せずに一度に一匹ずつ手作業で調教していった場合を想定したものだね。したがって、開始から半年を経過したのだが王立動物園へ動物を提供する為には辛く苦しい調教を繰り返さねばならず、不正ツールなしでこの偉業を達した皆さんの努力には感服させられるばかりだ。バックラーの提供で必要な寄付を達する為に24時間半を要するようになったというのであれば、それは動物園コミュニティコレクションと比較し非常に良い均衡を保てるようになったと見るべきだ。

1日で報酬を得られるといった事は決して想定したことはなかった。せいぜい1日1時間、1ヶ月寄付をし続けることによって望んだ報酬を得られるものと想定していたに過ぎない。これはドゥームに於いてアーティファクトを獲得する為に必要となる時間と大差ないはずだ。コミュニティコレクションがドゥームと異なる点は何を獲得するか選択する事ができるということと、「運」とは無関係で何も得られずに終わることはないということだ。「生産」仕事を望まないのであれば8,000,000gpを寄付するか取引で入手すれば良いだけだよ!

Currentlly it Takes 50,000 bucklers to obtain 800,000 points which = to 500,000 ingots. With this change. Its gonna take 88,889 bucklers which = to 888890 ingots that have to used. My god man. You are just encouraging people to script mine. Not to mention you have to click on each buckler one at a time. Its gonna take forever to turn in all of them as if it didn't seem to take forever as it is.


Has anyone stopped to do the math on this . If it were possible to make and turn in one buckler a second (without scripting of course) it would take over 24 and a half hours to make the 89K bucklers. And thats not even including time for mining the 890k ingots or even bathroom breaks. What sane person is going to do this by hand? Just my 2 gp's.


Actually, looking at the math, this change puts the buckler quest EXACTLY in line with other community collections! I have spent months "doing the math" and it currently takes 24 1/2 hours of TAMING (by hand, one pet at a time, without breaks) to get an artifact-level reward from the Community Zoo, without counting the time spent under attack by hostiles, turning in the pets, etc.. And, yes, all of us who have supported the Zoo for the last half-year have earned every one of our Royal Zoo Armor pieces through hard, hard labor, and we are proud of the effort that went into earning them "script free." If this change means that the Buckler quest will now take 24 1/2 hours of work to collect the required donation, then it would be in perfect balance to the Zoo Community rewards.

You weren't ever intended to get rewards in a day... spend an hour or so a day for a month and you should be able to earn the reward you are aiming at. This is not much different than the number of hours you need to spend in Doom to get an artifact, except that you can control which reward you will earn and won't be left with absolutely nothing if you don't get "lucky." If you don't want to do the "crafting" work, just donate the 8+ million gold and buy the item outright!

Ando
Lead UO QA Tester
04/20/06 12:30 PM

2006年4月19日 検証コマンド「attach ssdebug」について

Serado_EA)
武器の速度検証をしてくれているプレイヤーの皆さんにお伝えしておこう。テストセンター上では「attach ssdebug」と発言する事でデバックメッセージを表示させることができるようになる。これは再度何らかの発言をする事で解除されるよ。この検証コマンドを利用する事で正確な攻撃速度の情報を収集できるだろう。

For all those players testing swing speed. You can speak the words "attach ssdebug" and this will turn on a debug message for you to use. You can speak the words again to turn it off. This will give you exact swing speed information.

Serado_EA
UO QA Tester - EA PvP Champion
04/18/06 01:57 PM

2006年4月18日 速度プロパティ累積問題は修正する

意見)
検証について2点述べたい。

1. まず幾分不均衡を生じていると感じた点だが、「Horselord」を装備した上で「Consecrate Weapon」と「Double Shot」を組み合わせると45〜124のダメージを対人戦で与え得るんだ。高いダメージ増加プロパティと呪文付与を受けた生産品や戦利品の「Yumi」であれば事態は更に悪化するだろう。

2. 「Divine fury」は不具合を生じているんだ。速度プロパティ付与の武器を手にして「Divine fury」を詠唱し、武器を外して効果が切れるのを待つ。そして再度武器を装備しなおして「Divine fury」を詠唱する。これを繰り返すことによって最大250%増までプロパティを累積させる事ができるんだ。その代償として防御プロパティ-100%を永久に負う羽目とはなるけどね。このような状況を実現するには他にも手段があるかもしれない。

私は15人以上を殺害してきたが、内12人は「Horselord」で内3人はヘビークロスボウで一撃死させたよ。

Ando)
ありがとう、我々も速度プロパティが累積されてしまう問題を把握しており、この修正の為数日中には新しいテストセンター用パブリッシュを適用したいと考えているよ。

Ando -

Couple of things about test

1. I think this might be a bit imbalanced so I thought I'd mention it, with Consecrate Weapon, and double-shot from the horselord, I was hitting people for 45-124 damage. I'm certain this could be signifcantly worse with a crafted or looted yumi with hit spell coupled with the high DI.

2. Divine fury is bugged, if you arm a weap with SSI, cast divine fury, take it off so the effect ends, then put it back on, and cast divine fury again, it will effectively stack till you end up with 250% SSI that does not go away (albeit you have -100%dci as a penalty permanently), there may be several ways of doing this.

I killed 15+ people with a single attack 12 with the horselord, 3 with heavy xbow and lightning strike, and was killed probably the same number of times by a single heavy xbow lightning strike.

------------------------------------

Thanks, we're aware of the SSI stacking issue. I'm hoping we can get a new build on TC9 in the next few days to correct this.

Ando
Lead UO QA Tester
04/17/06 03:45 PM

2006年4月18日 ダイレクトダメージの上限撤廃か?

意見)
私の勘違いだろうか、それとも開発陣はテストセンター上でクリティカルストライクのダメージ上限を削除してしまったのだろうか。

弓師はライトニングストライクを使って60ポイント以上のダメージを与えつつ駆け回っているぞ。

Ando)
その通りだ、お気づきのようにテストセンター上ではダイレクトダメージの上限は削除されている。アーマイグノアには既に修正が行われていることから問題とはならないが、ライトニングストライクで与え得るダメージ量に問題があることは把握している。今現在はどのようにしてライトニングストライクの問題を解消すべきか議論しているところだ。

Is it my imagination or did they remove the damage cap for crit strikes on TC?

There are a bunch of archers running around there banging off 60+ damage using lightning strike.

---------------------

Yes, the direct damage cap was removed on Test Center. This is not an issue for AI since the way it deals damage has now been changed. However we are aware of the amount of damage Lightning Strike is dealing and we are currently discussing how this should be addressed.

Ando
Lead UO QA Tester
04/17/06 01:45 PM

2006年4月17日 今後のコレクションポイント調整について

Ando)
確かに木材のコミュニティコレクションポイントも何らかの調整をすべきだが、パブリッシュ40に於けるコミュニティコレクション調整の主たる目的は動物園の展示段階にある。偶然にも「buckler」のポイント調整も今回同時に実施することとなったが大した時間を割く必要もない修正だったし、本来「宝珠の守人」ベータテスト時に対処されているべき問題だったね。

Also, do you feel the point value of valorite ingots and frostwood boards is a little too high? (a good analysis of this would be to look at the collection points in the Vesper Museum and the Trades library npc and Arts library npc)

--------------------------

Frostwood boards will probably need their points adjusted at some point as well, however the main focus of Pub40, in regards to community collections, was the zoo tier levels. The change to bucklers just happened to go in at the same time as the zoo changes because it wasn't a very complex adjustment (that probably should have been made back during ML beta had it been noticed earlier).

Ando
Lead UO QA Tester
04/16/06 04:53 PM

2006年4月15日 検証コマンド「give wands」の追加

Ando)
Seradoが時間を割いて「give wands」コマンドを追加してくれたよ。このコマンドをテストセンター上の銀行周辺で使用すれば新しい変更の検証に必要なマジックワンドを手に入れる事ができるぞ。

I just logged on TC40. You can still stack spells with scrolls. I know it was mentioned on the list before, but I don't see it on this list. Can we please have wands put in our bank boxes for testing?

------------------------------

We are still planning to address this in Pub40, time permitted of course. I will see about getting wands added to the bank box in the near future.

------------------------------

Serado managed to find some time to add a "give wands" command that you can now use at the bank to help test the new wand changes on Test Center

Ando
Lead UO QA Tester
04/14/06 09:02 PM

2006年4月15日 パブリッシュ40変更点一覧 #2

戦闘・対人戦項目
その他の項目
既知の問題項目

Ando)

更新情報:
今現在TC9シャードはキャッツキルのバックアップデータをもとに公開されている。キャッツキルプレイヤーの皆さんはパブリッシュ40導入後の動物園コミュニティコレクションの変化をいち早く確認することができるはずだ。今回の変更に関する詳細はこちらを確認していただきたい。

TC9シャードには今現在パブリッシュ40で導入される修正項目の幾つかが組み込まれています。但しプレイヤーの皆さんが新ターゲットシステムや新補助魔法システムを体験して頂くにはクライアントパッチを適用する必要があります。

TC9シャードへ赴く前に以下の変更点一覧をご確認下さい。但し以下に挙げる一覧は最終決定ではなくパブリッシュ40が実際に導入される前に変更される可能性がある事にはご留意願います。今回TC9シャードに導入された2度目のパブリッシュで加わった項目は青字で表記しています。

戦闘・対人戦項目

1) 以下のスペシャルムーブは対モンスター戦に比べ対人戦ではその効力が引き下げられる

Evil Omen
Backstab
Focus Attack
Ki Attack
Honorable Execution
Momentum Attack

2) 「Evil Omen」は対人戦におけるダメージが引き下げられる

3) 「名誉の徳」及び「パーフェクション」によるボーナスは対人戦では反映されなくなる

4) 「Poison Strike」による不均衡是正
基本詠唱時間は6単位時間(1.50秒間)から7単位時間(1.75秒間)へ引き上げられ、最小ダメージ値は36から32へ引き下げられます。

5) 「Corpse Skin」による不均衡是正
マナコストは11から23へ引き上げられ、基本詠唱時間は6単位時間(1.50秒間)から8単位時間(2.00秒間)へ引き上げられます。

6) 「Death Strike」の追跡ボーナスは適切に解除される
この修正は「Backstab」及び「Surprise Attack」にも関連します。

7) プレイヤーのターゲットを無効化させる自動防御問題の修正

8) マジックワンドは他の呪文を詠唱中に使用できないよう変更

9) 武器による攻撃速度の更新
「スタミナ」30毎に1単位時間(0.25秒間)、「速度」30%毎に1単位時間(0.25秒間)早くなります。

10) 「アニマルフォーム」使用時に他のプレイヤーを攻撃する事により引き起こされるフラグ問題の修正

11) 「Armor Ignore」のダメージは半減する
属性抵抗値50%以上の対象に対しては有効だが、50%未満の対象に対してはその効果が減少することとなる。

12) 「Blood Oath」を適用した状態では装備品の物理ダメージ反射プロパティは機能しなくなる

13) 「Smoke Bomb」はパラライズ状態では使用できなくなる

14) 「Ki Attack」は弓系武器で機能しなくなる

15) マジックワンドで呪文を発動させる場合にはターゲットカーソルが表示されるまで数秒間の硬直時間が生じる

その他の項目

1) 「王立動物園コレクション(Zoo Community Collection)」の段階進行に伴う必要ポイントが引き下げられる

2) 「王立図書館コレクション(Library Collection)」のバックラー寄贈による獲得ポイントは16から9へ引き下げられる

3) 「Harrower」討伐後に「True Harrower」が出現しない場合のある問題を修正

4) 特定状況下で「ferret」や「squirrel」といったペットのヒットポイントが引き下げられない場合のあった問題を修正

5) 「祭壇(Sacrificial Altar)」へ「Arcane Focus」を入れても消滅しなかった問題の修正

6) 呪文詠唱を行う生物の射程を9タイルから10タイルへ引き上げる

7) 「オウム(Parrot)」は日本語も復唱するようになる

8) 「Paroxysmus' Swamp Dragon」といった召喚されるお気に入り属性のペットがDull Copper Elementalなどのディスペルによって消滅することはなくなる

既知の問題項目

1) 今現在のテストセンター上では範囲攻撃プロパティは適切に機能していない

UPDATE: There is now a backup of Catskills loaded on TC9. This will allow everyone who plays on Catskills to see just exactly how the changes to the zoo community collection will affect their shard once Pub40 goes live. For more information about this particular change, view this thread.


TC9 now has some of the fixes from Pub40 on it. Players will not see the changes to the targeting system or the new buff/debuff system, since those require a client patch.

Here is the list of what you will see if you log on TC9. Keep in mind that this is a preliminary list, and anything listed here is subject to change before Pub40 goes to production shards.
(New fixes that were part of the 2nd publish to TC9 listed below in blue)

Combat / PVP:

The following special moves now do less damage against players than they do against creatures: Backstab, Focus Attack, Ki Attack, Honorable Execution, and Momentum Attack.

The bonus to damage from Evil Omen against players has been reduced.

Damage bonus from Perfection and Honor will no longer affect players

Fixed an imbalance with Poison Strike. Casting time has been increased slightly from 6 to 7, and the minimum base damage has been decreased from 36 to 32.

CorpseSkin has had its mana cost increased from 11 to 23 and casting time increased from 6 to 8.

Death Strike now clears its stalking bonus correctly. This fix also effects Backstab and Surprise Attack.

Fixed an issue where auto-defend would override a player's current target

Changed the way wands work so players cannot use them wihle casting other spells

Updated the Swing Speed calculation to seconds: -1 tick for every 30 stamina, -1 tick per 30% SSI

Fixed a flagging issue that involved attacking another player while in animal form

Armor Ignore now does half damage, making it effective against more than 50% resist, but less effective against targets with low resists.

Made a change to Blood Oath so that the reflect physical damage property on a player's armor is no longer a factor

It is no longer possible to use a smoke bomb while paralyzed

Ki attack no longer works with archery

Players who use a wand to cast a spell are now frozen for a few seconds while the targeting cursor comes up


Misc:

Lowered the amount of points it takes to increase tiers at the Zoo Community Collection

Lowered the number of points for a buckler in the Library Collection from 16 down to 9.

Fixed an issue where the True Harrower did not appear sometimes after the Harrower was killed

Added a fix for some pets (ferrets/squirrels) to prevent them from having their hit points lowered under certain conditions

Placing an Arcane focus stone into a Sacrificial Altar will now destroy it immediately

Some creatures with spellcasting have had their range increased from 9 to 10 tiles

Parrots can now mimic Japanese text

Summoned bonded pets (for example Paroxysmus Swamp Dragon) can no longer be dispelled by creatures such as Dull Copper Elementals

Known Issues:

Weapons with area effect hit procs are currently not working on Test Center

Ando
Lead UO QA Tester
04/15/06 02:49 PM

2006年4月15日 不正ツール使用抑止の対策はある

Ando)
「buckler」のコミュニティコレクションポイントの修正はあくまでコミュニティコレクションの不均衡是正を目的としたものであって不正ツール利用抑止を目的としたものでない事は先に言及したが、不正ツール利用に対する話題に関心が集まっているようでもあるので先んじてこの対策に関して触れておこう。開発陣は不正ツール利用へ素晴らしい対処法を発案したんだ。この対処法であればゲームマスターの手を今以上煩わせる必要もない。計画が順調に推移すれば今回のパブリッシュ適用に併せて詳細をお伝えできるだろう。

> Lowered the number of points for a buckler in the Library Collection from 16 down to 9.

I wonder how many scripters actually give a rats ass about how long it takes for their script to accomplish their goal? So they will have to run the script longer, this has got to be the most retarded approach to stoppign scripting that I have ever heard. Next thing you know its gonna take 10 hits with a shovel on the side of a mountatin in order to pick up one chunk of ore.

Just making the goal more impossible is not the answer, you will have to make it impossible for them to script. Period.


If your looking to stop scripters, make it easier to accomplish the same goal without scripting, or perhaps *perish the thought* actually have the GM's do something about them when they are reported. More than once I have reported a scripter, while stealthed and watching the scripter, raising resist, etc, and stood there for an hour past the time when I got my auto response back and the scripter did not miss a beat.

----------------------------

While I've already stated this wasn't so much an attempt to prevent scripting as it was to balance the collection, the topic of scripting seems to be on everyone's minds at the moment so I'll go ahead and make a comment on it. The Dev team has come up with a clever way to address scripting (and it does not involve extra GM support). Assuming everything goes according to plan, more information about this will be released in an upcoming publish.

2006年4月14日 徳の防具パーツ導入にはクライアントパッチを要す

質問)
コミュニティコレクションや対人戦の不均衡是正から話題を逸らしてしまうことになるが、変更点一覧に「徳の防具パーツを得る為の新クエスト追加」という項目が見当たらないよ。8周年記念ギフトで兜と篭手を選択した身としては徳の防具完成を何より望んでいるんだが、今回のパブリッシュでの導入は断念したと解釈して良いのだろうか。

Ando)
パブリッシュ40に向けて新クエストの開発が進められているが、これには新たな会話文の追加を要するからプレイヤーがテストセンター上で検証する為にはクライアントパッチが必要となってくるんだよ。

On a completely different note to community collections and pvp stopgap (lol?) fixes, I'm not seeing the "added a quest for another piece of virtue armour" on the changes list. Having selected the helm and gauntlets for my 8th age gifts, I'm pretty eager to finish the set. So, am I to assume that you've ditched this addition to the publish?

------------------------

There is a new quest being developed for Pub40, but since it contains new dialog, a client patch will be necessary before players will be able to look at it on Test Center.

Ando
Lead UO QA Tester
04/13/06 08:41 PM

2006年4月14日 エリア効果の不具合は調査中

質問)
エリア効果プロパティが「TC9 Pub40」シャード上で機能していないのだが、これは意図されたものなのだろうか。

Ando)
本件は調査中だ。

Is it an expected change or not? "Hit area damage" property doesn't working in TC9 pub40 shard.

-----------------------

We're looking into this

Ando
Lead UO QA Tester
04/13/06 05:25 PM

2006年4月14日 スクロールとマジックワンドの修正は実施されるのか

意見)
テストセンターで確認してきたんだが、依然としてスクロールによる呪文は連続詠唱が可能なようだ。この問題修正は以前の変更一覧には挙がっていたはずなんだが、今回の変更一覧では削除されてしまっているね。どうか検証の為にテストセンターの銀行に予めマジックワンドを入れておいてくれないだろうか。

Ando)
スクロールとマジックワンドの問題は依然としてパブリッシュ40での対処を計画しているのだが、あくまで時間が許せばということだ。近い将来、テストセンターの銀行へマジックワンドも追加しておこう。

I just logged on TC40. You can still stack spells with scrolls. I know it was mentioned on the list before, but I don't see it on this list. Can we please have wands put in our bank boxes for testing?

------------------------

We are still planning to address this in Pub40, time permitted of course. I will see about getting wands added to the bank box in the near future.

Ando
Lead UO QA Tester
04/13/06 05:21 PM

2006年4月13日 「buckler」コレクションポイント修正の公平性

Ando)
論理的に見てコミュニティコレクションで提供するアイテムは全て等しい価値を有さねばならず、他に増して提供が望まれるアイテムが存在するとすればそこには何らかの不均衡が生じているのだ。今回のコミュニティポイント修正の真意は誰かを困らせようというものでもなければ不正ツール抑止を目的としているものでもない。他のアイテムと比較して「buckler」のポイントは価値を有し過ぎる事が発覚したからなんだ。その結果、「buckler」を他のアイテムと同価値に置く為に今回の修正が行われることとなった。

I'm sorry but all you're doing is punishing any honest player who would like to contribute to this collection. Who will do this by hand? Go after the scripters, but don't punish honest players in your attempts. All you're doing with fixes like this is encouraging people to script more.

--------------------------------

Ideally, it seems like all items should be equally appealing to turn in. So when one item is much more appealing to turn in than others, you have an imbalance. The goal of this change was not to punish anyone or try to stop scripters. We simply noticed that this particular item was being scripted a fair amount because the point value was higher in comparison to other similar items from this collection. Therefore the change was made to bring the turn-in point value more in alignment with other similar items.

Ando
Lead UO QA Tester
04/12/06 07:18 PM

2006年4月13日 「buckler」コレクションポイント修正と不正ツール

Ando)
コミュニティコレクションは今現在不均衡を生じており、他に勝って不正ツール利用の温床となっているのが「buckler」であるとの調査結果を得ている。今回の調整はひとまずの所、他のアイテムとの不均衡是正ともなり得るだろう。

# Lowered the number of points for a buckler in the Library Collection from 16 down to 9.

Currentlly it Takes 50,000 bucklers to obtain 800,000 points which = to 500,000 ingots. With this change. Its gonna take 88,889 bucklers which = to 888890 ingots that have to used. My god man. You are just encouraging people to script mine. Not to mention you have to click on each buckler one at a time. Its gonna take forever to turn in all of them as if it didn't seem to take forever as it is. This seems to me to be taking a step in the WRONG direction. I thought you guys on the dev tema wanted to get rid of the use of 3rd party programs. Seems to me you just went and put a big seal of approval mark on using them. I think you may want to go and rethink this one again.

------------------------------

Because of the existing imbalance, it was our observation that bucklers were already being scripted more than other items in this collection. This adjustment will bring their value back inline with other items for the time being.

Ando
Lead UO QA Tester
04/12/06 12:09 PM

2006年4月13日 小動物ヒットポイント修正の適用対象

質問)
確認したいのだが、私の哀れなペットは最早今回の修正で救済される事はないのだろうか。今回の修正が適用されるのはパブリッシュ後に出現する小動物に対してだけなのだろうか。

Ando)
その通りだ。既にこの問題の影響を受けてしまった小動物が今回の修正を受けることはないね。

Just to clarify, I assume that poor Opfasta will not benefit from the fix? Only small pets spawning after the publish goes live?

-------------------------

That's correct, this fix will not affect that have already encountered this issue.

Ando
Lead UO QA Tester
04/12/06 11:57 AM

2006年4月13日 呪文範囲拡大の理由

質問)
モンスターの呪文範囲が拡大されるという件はどのように受け取って良いものか判らないが、ダメージや抵抗値は引き下げて欲しいね。

Ando)
特定の生物は10タイル離れた場所からいいようにプレイヤーからあしらわれており、従来の呪文範囲ではプレイヤーからは攻撃し得ても彼らは手も足もでないんだ。

I am unsure what to think over the increased range of spellcasting monsters, I can only hope that the damage they do and the rate will be lowered.


Certain creatures were being abused at the 10 tile range since they couldn't hit players from this distance but many players had the ability hit them.

Ando
Lead UO QA Tester
04/12/06 12:15 PM

2006年4月12日 「Evil Omen」の不均衡是正について

意見)
「Evil Omen」じゃダメージなんて与えられないし、「Enemy of One」はプレイヤーに対して何ら影響なんて与えないよ。

Mesanna)
「Evil Omen」は確かにそれ自体はダメージを与え得ないが、続いて繰り出す攻撃のダメージを上昇させるのであり、ここではそのダメージの低減を指している。

※「Enemy of One」は一覧から削除されました。

Evil Omen doesn't do damage? Enemy of One doesn't affect players?

---------------------

Evil Omen doesn't do damage itself but it does increase the damage of the next attack, that is what is being adjusted against players .

Mesanna
Senior UO QA Tester
04/11/06 08:20 PM

2006年4月12日 パブリッシュ40変更点一覧

戦闘・対人戦項目
その他の項目

Ando)
TC2シャードには今現在パブリッシュ40で導入される修正項目の幾つかが組み込まれています。但しプレイヤーの皆さんが新ターゲットシステムや新補助魔法システムを体験して頂くにはクライアントパッチを適用する必要があります。

TC9シャードへ赴く前に以下の変更点一覧をご確認下さい。但し以下に挙げる一覧は最終決定ではなくパブリッシュ40が実際に導入される前に変更される可能性がある事にはご留意願います。

戦闘・対人戦項目

1) 以下のスペシャルムーブは対モンスター戦に比べ対人戦ではその効力が引き下げられる

Evil Omen
Backstab
Focus Attack
Ki Attack
Enemy of One
Honorable Execution
Momentum Attack

2) 「名誉の徳」及び「パーフェクション」によるボーナスは対人戦では反映されなくなる

3) 「Poison Strike」による不均衡是正
基本詠唱時間は6単位時間(1.50秒間)から7単位時間(1.75秒間)へ引き上げられ、最小ダメージ値は36から32へ引き下げられます。

4) 「Corpse Skin」による不均衡是正
マナコストは11から23へ引き上げられ、基本詠唱時間は6単位時間(1.50秒間)から8単位時間(2.00秒間)へ引き上げられます。

5) 「Death Strike」の追跡ボーナスは適切に解除される
この修正は「Backstab」及び「Surprise Attack」にも関連します。

6) プレイヤーのターゲットを無効化させる自動防御問題の修正

7) マジックワンドは他の呪文を詠唱中に使用できないよう変更

8) 武器による攻撃速度の更新
「スタミナ」30毎に1単位時間(0.25秒間)、「速度」30%毎に1単位時間(0.25秒間)早くなります。

9) 「アニマルフォーム」使用時に他のプレイヤーを攻撃する事により引き起こされるフラグ問題の修正

その他の項目

1) 「王立動物園コレクション(Zoo Community Collection)」の段階進行に伴う必要ポイントが引き下げられる

2) 「王立図書館コレクション(Library Collection)」のバックラー寄贈による獲得ポイントは16から9へ引き下げられる

3) 「Harrower」討伐後に「True Harrower」が出現しない場合のある問題を修正

4) 特定状況下で「ferret」や「squirrel」といったペットのヒットポイントが引き下げられない場合のあった問題を修正

5) 「祭壇(Sacrificial Altar)」へ「Arcane Focus」を入れても消滅しなかった問題の修正

6) 呪文詠唱を行う生物の射程を9タイルから10タイルへ引き上げる

7) 「オウム(Parrot)」は日本語も復唱するようになる

TC9 now has some of the fixes from Pub40 on it. Players will not see the changes to the targeting system or the new buff/debuff system, since those require a client patch.

Here is the list of what you will see if you log on TC9. Keep in mind that this is a preliminary list, and anything listed here is subject to change before Pub40 goes to production shards.

Combat / PVP:

The following special moves now do less damage against players than they do against creatures: Evil Omen, Backstab, Focus Attack, Ki Attack, Enemy of One, Honorable Execution, and Momentum Attack.

Damage bonus from Perfection and Honor will no longer affect players

Fixed an imbalance with Poison Strike. Casting time has been increased slightly from 6 to 7, and the minimum base damage has been decreased from 36 to 32.

CorpseSkin has had its mana cost increased from 11 to 23 and casting time increased from 6 to 8.

Death Strike now clears its stalking bonus correctly. This fix also effects Backstab and Surprise Attack.

Fixed an issue where auto-defend would override a player's current target

Changed the way wands work so players cannot use them wihle casting other spells

Updated the Swing Speed calculation to seconds: 1 tick for every 30 stamina, -1 tick per 30% SSI

Fixed a flagging issue that involved attacking another player while in animal form


Misc:

Lowered the amount of points it takes to increase tiers at the Zoo Community Collection

Lowered the number of points for a buckler in the Library Collection from 16 down to 9.

Fixed an issue where the True Harrower did not appear sometimes after the Harrower was killed

Added a fix for some pets (ferrets/squirrels) to prevent them from having their hit points lowered under certain conditions

Placing an Arcane focus stone into a Sacrificial Altar will now destroy it immediately

Some creatures with spellcasting have had their range increased from 9 to 10 tiles

Parrots can now mimic Japanese text

Ando
Lead UO QA Tester
04/11/06 07:32 PM

2006年3月20日 パブリッシュ40における続報

皆さまからのフィードバックと戦闘の変更に関する二つの提案を検討した結果、二つの選択肢のうち、Proficiency(熟練度)ベースのシステムの方がより良いと決断しました。理解しやすいというだけでなく、これにより、戦闘の結果に装備が与えるインパクトを制限しつつ、プレイヤーは集中したい戦闘要素に集中することができるようになります。しかしながら、実際に導入される前に、皆さまが新しいシステムを試し、そして私達の助けになるようにフィードバックを寄せていただくために十分な時間を確保したいと考えておりますので、パブリッシュ40にはこのProficiency(熟練度)システムは含まれないでしょう。

既に完了している(もしくは完了に近づいている)追加や変更点がいくつかあるということも、この決断に至ったもう一つの大きな理由です。これらの素敵な改善点も一緒にお待たせしてしまうのではなく、出来る限り早く皆さまにお届けしたいと考えています。

その変更点とは何のことか、ですか?よくぞ聞いてくださいました。以下は現在パブリッシュ40に含まれる予定の項目の概要です。(全てがこのリストに含まれているわけではなく、また今後変更される可能性があるものであることにご注意ください。)

1) 新しくて使いやすいターゲットシステム。
2) ユーザーインターフェースにBuff/Debuff アイコンが追加されます。
3) 戦闘における振り速度の影響を改善するための変更。
4) 対人戦における名誉(Honor)の徳とパーフェクションの除去。
5) ワンド類の調整。
6) スクロール/呪文に関する問題が取り組まれています。
7) Ninjitsu[忍術]でのTracking[追跡]の作用に関する変更。
8) Virtue Armor Setの新たなパーツが明らかとなる新しいクエスト。
9) お友達紹介プログラムの新しいプレゼント品。
10) ムーングロウ王立動物園のコミュニティコレクションが調整されます。
11) 後日明らかとなる追加の小さなちょっとしたニュース

(面白いものであることをお約束します)。
12) その他の戦闘、不具合、不正行為に関する様々な修正。

私達の現在のプランでは、Proficiency(熟練度)ベースシステムの初期実装をテストシャードに近く行う予定です。また、可能な限り早くパブリッシュ40のテストシャードをご用意できるように作業を行っています。続報がある場合は当サイトにてお知らせいたしますので、今後も引き続き日本公式サイト(http://ultimaonline.jp/)にご注目ください。これらの素晴らしい改善を一日も早く皆さまにお届けしたいと私達は願っております。

2006年3月18日 パブリッシュ40における更新について

皆さんから寄せられたフィードバックを考慮し、戦闘調整に関わる当初の漸減案と新たに考案した熟練スロット案の2案を再検討した結果、我々は熟練ポイント案の方が相応しいという判断に至りました。熟練ポイント案の方が皆さんが理解し易いのは勿論のこと、装備類が戦闘結果に与える影響を制限出来得ると共にプレイヤーが望む強化に専念し得るからです。しかしながら、皆さんへ新システムの充分な検証を行える時間を提供し、フィードバックに基づく調整が事前に行えるようにパブリッシュ40での熟練スロットシステム導入は見送らせていただきます。

この決定に関するもうひとつの主要事由にウルティマ オンラインへ導入すべき既に開発を終えた或いは終えつつある追加項目、変更項目が他にもあることが挙げられます。これらの素晴らしい変更点を早急に皆さんへ提供したいと考えているのです。どのような変更が用意されているのかお教えしましょう。以下にパブリッシュ40で導入を検討している項目の一覧を掲載致します。但し、今現在ではまだ確定ではなく変更の余地も残されていることに留意してもらいたい。

1) 扱い易い新ターゲットシステム

2) 「ステータス上昇/減少」アイコン表示をインターフェースに追加

3) 戦闘における攻撃速度の影響を改善する変更

4) 対人戦闘から名誉及びパーフェクションを削除

5) マジックワンドの調整

6) 巻物及び呪文に係る問題の修正

7) 忍術スキル使用に伴う追跡スキルの扱いを修正

8) 徳の防具登場に関わる新クエストの導入

9) 新しい友人招待報奨

10) ムーングロウ動物園コミュニティコレクションの調整

11) 後々明かす事となるちょっとした奇妙な贈り物

12) 様々な戦闘、不具合、不正行為に対する修正

After considering your feedback and reviewing the two proposals for changing combat, we’ve decided that a proficiency based system is the better of the two options. Not only will it be easier to understand, but it will allow players to focus in the areas of combat that they desire while limiting the impact equipment has on the outcome of combat. However, since we want to make sure to give you plenty of time to test the new system and provide feedback to help us tweak it before it goes live, Publish 40 will not include the proficiency system.

Another major reason for this decision is that there are some other additions and changes to UO that have already been completed (or are close to completion). Instead of making you wait for these cool improvements, we'd rather you had them as soon as possible. So what are these changes we’re talking about? Glad you asked! Here is a summary of what’s currently included in Publish 40 (keep in mind this list is subject to change and is not complete):
A new and easy to use targeting system
Buff/Debuff icons are being added to the UI
Changes to improve the impact of swing speed in combat
The removal of honor and perfection from PvP
Wands are being adjusted
The scroll/spell issue is being addressed
Changes to how tracking works with ninjitsu
A new quest to reveal another piece of Virtue Armor
New Buddy Rewards
The Moonglow Zoo Community Collection will be adjusted
A mysterious extra little tidbit that will not be revealed until later (it’s fun, we promise!)
Miscellaneous other combat, bug and exploit fixes
We’re currently planning to release an early implementation of the proficiency system to a test shard soon, and we are also working to get a Publish 40 test shard up as soon as possible. Please keep an eye out on www.uo.com for more information. We’re very excited about these improvements to Ultima Online, and we can’t wait to get them into your hands!

投稿者 Siel Dragon : 2006年04月22日 22:59
コメント

;柔軟なアーチサポート他のブランドは1774年の創業以来、その長いキャリアのブランドのコア技術でカバーすることはできませんが、ほぼ完璧頂点に足と足首や足の機能、進化を保護するために靴:ビルケンシュトックは常に信念に固執特許製品のブルーフットベッドはまた、 "健康靴の王様"の評判を獲得した。 コーチ バッグ 新作 http://coachbagssale96.webnode.jp/

Posted by: コーチ バッグ 新作 : 2013年05月07日 14:05

また、カエルの形を、バケツ型の箸ケージなども非常に興味深いです。

Posted by: ミュウミュウ 靴 : 2013年07月24日 20:32

今は明るい色、最も人気のある小さな花柄が、それでもまともなと寛大なはありませんが、ブルーデニムドレスはグレーのスーツのジャケット、黒の帽子、ヨーロッパやアメリカのフルレンジと相まって。

Posted by: クロエ 長財布 : 2013年07月25日 00:34

この夏、彼らの最も美しい服を着た女優 - リラックス耽溺セーリングセーラー服、甘い、印刷のレースのドレスを咲く花のような、残酷な気まぐれインパクト可視のフォーカスの最初の行...孔雀の豪華な羽の未来、一瞬咲く。 セリーヌ バッグ 新作 2013 http://celinebag.ladhw.com/

Posted by: セリーヌ バッグ 新作 2013 : 2013年07月25日 17:56

七色花被明輝国際2010年に全額出資の買収、資源や製品のアップグレードの統合なので、Qisehuaが決定的烏伝統と広範両方調達モードを放棄することを決めた画期的なアップグレードで全7色の花、つまり徐々に仲間の購入販売とは大きく異なるため、道路のこの一見難しいが、指向明るい未来独立した研究開発、に着手し、把握の品質、創造的な、マルチブランドのオペレーティング・モデルに注意を展開し、最終的に包括的な建設を達成するために独立した製品のブランドのシステム。 ニューバランス スニーカー http://jpnewbalance.arita-co.jp/

Posted by: ニューバランス スニーカー : 2013年08月07日 15:32

ナイキ ランニング をチェックアウトしたい場合、http://www.newsneaker.euromed2012.org/ はお役に立つと思う
フィットフロップ メンズ http://fitflop-new.pfs-luck.jp/

Posted by: フィットフロップ メンズ : 2013年10月12日 16:14
コメントする









名前、アドレスを登録しますか?